Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stadig nye utfordringer. Nå virker navigasjonen periodisk... Noen ganger når jeg starter opp står det bare navigasjonen er aktiv og venta.... Etter ca 10 min står det at den ikke kan aktiveres.. Neste gang jeg starter opp kan den virke helt normalt. Hva trur ekspertene her inne... Ligger feilen i dvd'n eller den laseren. Eller er hele navigasjonen på tur og ta kvelden? Noen som har vært borti detta før?  Samme bil som alltid dl96262

Posted

Nå vet jeg ikke om din bil har samme løsning som min S211, 2005-modell.. Men hvis den hra det har jeg en DVD-spiller som er i orden og tilgjengelig for å teste med.

Altså spilleren som sitter i bagasjerommet, på et Comand-system.

Posted

dvd spillern er vel en ganske vanlig at den feiler, og kan være en feil som kommer å går ei stund, evt så spiser den opp dvd plata din  :(

finnes firmaer som reparerer disse, også i norge. er vist ikke så dyrt.

evt så tar du ut dvd spillern til navigasjonen, og skrur denne opp. så tar du å finner p/n på selve dvd spillern inne i boksen. og bestillern en ny en. disse får du ifra en ca 25 dollar og opp til rundt 100 dollar, avhengi av hvilken type som står i din bil.

er ikke anbefalt å skifte bare laser.

gjore dette på min gamle bil og det kostet meg svimlende 350 kr og tok meg vel 30 min å reparere. var vel rundt 10 skruer og ei ledning, som måtte av :)

på min bil så begynner dvd spillern framme å svikte nå, så når jeg får tid så skal jeg gjøre dette framme, relativ enkel sak å gjøre :)