Geggi Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Har "vi" begynt å produsere 211 i Kina nå???? Må være feil..... http://e24.no/utenriks/article1538046.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Høres slikt ut ja.... Det er vel i utgangspunktet veldig få deler som blir produsert i Tyskland, bilene blir vel bare satt i sammen der.....det virker som om at de skal flytte denne sammensetningen også nå til Kina.....alle havner vel der til slutt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 20, 2006 Author Share Posted November 20, 2006 Blir slutt på INBAS da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Kan jo være som med Toyota.. De produserer flere av bilene beregnet på det europeiske markedet i Tyrkia, men for østen så snekres de sammen i japan og for Unaiten så slenges de sammen i Unaiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Riktig Eivind. Europeiske biler vil fortsatt bli satt sammen i Tyskland. Men siden østen er et stadig økende marked er det enklere å sette opp en fabrikk der, istedet for å frakte ferdige biler rundt kloden. Dette er ikke noe ukjent fenomen. Det er mange år siden man monterte amerikanske biler i Norge. Både på Strømmen og på Kambo ved moss var det slik produksjon. Men det er sikkert mulig for deg å hente din neste bil på fabrikken i Kina Geggi. Du må bare beregne litt lengre tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Ta det med ro. Fabrikken i Kina skal sikkert bare produsere for det kinesiske markedet. De selger noe vanvittig med luksusbiler på det enorme kinesiske markedet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Kan jo være som med Toyota.. De produserer flere av bilene beregnet på det europeiske markedet i Tyrkia, men for østen så snekres de sammen i japan og for Unaiten så slenges de sammen i Unaiten Avensis lages visst i polen. Ikke "skikkelig" toyota i følge de som liker sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank O Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Ikkje så bra det her heller http://e24.no/oppogfrem/article1539809.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Kineserene har billig arbeidskraft, men er despo etter energi Sistnevnte løser de på to måter - nye kull kraftverk - kjøpe opp oljefelt (og priser ut de vestlige olje selskapene) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 21, 2006 Author Share Posted November 21, 2006 Riktig Eivind. Europeiske biler vil fortsatt bli satt sammen i Tyskland. Men siden østen er et stadig økende marked er det enklere å sette opp en fabrikk der, istedet for å frakte ferdige biler rundt kloden. Dette er ikke noe ukjent fenomen. Det er mange år siden man monterte amerikanske biler i Norge. Både på Strømmen og på Kambo ved moss var det slik produksjon. Men det er sikkert mulig for deg å hente din neste bil på fabrikken i Kina Geggi. Du må bare beregne litt lengre tid. Puhhh.... føler meg bedre nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.