Jump to content

Recommended Posts

Posted

Datteren til min gamle nabo blir student, og selger bilen sin. Den ble kjøpt ny i Tyskland av hennes besteforeldre, så overtatt av far, og nå har altså hun brukt den et par år etter at hun fikk lappen.

Facts: Sen årsmodell, jeg tipper 1992 eller nyere (kan finne ut det i morgen, da kommer bilder også), gått 224' km, manuell 4-trinns. Bornitt-metallic med sort stoffinteriør. Dessverre ikke airbag, men ellers normalt utstyrt + elektrisk luke (ikke sånn med manuelt dra-håndtak som jeg har sett på en del norsksolgte 190er) og nakkestøtter bak. Slitte sommerdekk, bra piggdekk (Michelin), begge sett på originale stålfelger. Omtrent alt av bremser bak er nytt, ingen kjente feil eller mangler ellers heller. Ca ett år igjen til neste EU.

Bilen ser ut til å være veldig godt holdt, original frontrute fremdeles på plass, og lakken er nok original. Nettopp lakken er på den annen side slitt, men med unntak av venstre hjørne bak (over baklykten) er den også rimelig bulkfri. Akkurat der har den en bulk stor som en knytteneve, som også har rustet der hvor lakken er borte. Hadde det ikke vært for akkurat den bulken kunne bilen trolig vært noe for en virkelig 190-entusiast (kanskje er den det likevel?), for interiøret har hatt varetrekk helt fra ny, og ser så godt som nytt ut. Det gjelder også ting som ratt, instrumenter, treverk og så videre.

Hun lurer på hva det er mulig å få for bilen, og jeg har antydet et sted mellom 10 og 15. Gi meg gjerne en tilbakemelding om jeg har bommet veldig, bilder kommer som sagt i morgen - og jeg kan også formidle kontakt hvis noen vil slå til før den kommer på Finn.

Mvh Tore

Posted

Står nord for Ørje, Marker kommune (nær kommunegrensen mot Aurskog Høland), men bilen kan sikkert også vises i Oslo etter avtale, da jentas far bor der.

Elruter - tror ikke, ASD - husker ikke, men her kommer det bilder som en eller annen sikkert kan bruke til å skaffe en utstyrsliste basert på chassisnummeret - WDB2010241G025966. Bilen er for øvrig registrert første gang 1992, faktisk også registrert i Norge det samme året.

DSC_0094.JPG?psid=1

DSC_0086.JPG?psid=1

DSC_0092.JPG?psid=1

DSC_0096.JPG?psid=1

DSC_0097.JPG?psid=1

DSC_0081.JPG?psid=1

DSC_0083.JPG?psid=1

DSC_0080.JPG?psid=1

DSC_0079.JPG?psid=1

MVH Tore

Posted

Min ikke "gamle", som jeg kom i skade for å skrive, men "tidligere" nabo har ryddet i noen papirer, og funnet opprinnelig kjøpekontrakt på bilen. Det viser seg at den ble kjøpt ny i Norge for 327.000 litt utpå året i 1992, og at det var bilen som ble byttet inn som hadde vært bruktimportert.

Mvh Tore