Jump to content

Trimkam 300 W124

Guest Jan Erik

Recommended Posts

Guest Jan Erik

Leste på et annet emne her om en brabus motor med trimkam.

Nå ligger jeg an til en aldri så liten topplokksoverhaling av min kjære 91 mod 300TE 12 ventiler. Har en toppakning som ser ut til å være i ferd med å ta kvelden i bakkant så da er det ventiltetninger etc samtidig.

Når jeg leste om Brabus motoren her http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10756.0

så begynte en liten trimkam tanke å leke litt i bakhodet...

Hvor er det mulig å få tak i en tilsvarende kam som nevnt i det andre innlegget? BOS? Eller en direkte henvendelse til Brabus i Tyskland?

Er det noe annet spes jeg bør tenke på dersom jeg bytter kamakselen?? Har denne andre løftere og fjærer også?? Er det et sett som det er mulig å kjøpe?

Takknemlig for alle svar.

/Jan Erik

Er usikker på om Brabus har noe igjen til våre "gamle" biler, direkter kontakt med Brabus "Norge" kan være en ide, eller mail til tyskland.... :P

Renntech tror jeg lager slike ting ennå, men det koster jo noen kroner da.....

Hvis du vil ha noe mer guffe så ville jeg ikke tenkt på kammen i første omgang, hvis du skal overhale toppen så legg til en liten "portejobb" til noen som kan det og få vekk K-jettronik prutet så vil du få ganske bra med HK bare på det..!!.. :P

Men er kammen din veldig slitt så er jo selvsagt en trimkam kjekt å ha... :lol: