HåvardR Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 Hei! Har fått tak i eit original hengerfeste fra en kræsja 203 som eg skal montere på min, men er det noen som veit kva moment desse boltene skal ha? Har sett på installasjonsmanualer fra 3. partsleverandører, men dei har forskjellige moment etter kvar merke festet har... Håper noen har noe lurt å komme med, vil nødig at henger og feste skal forsvinne under kjøring Quote
Eirik Tømmerås Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 Det ser ut som at momentet er tilpasset dimensjonen på boltene, jeg har kjøpt et 3dje part feste til min w201 og der er momentene flg. m8-25nm, m10-55nm, m12-85nm og m14-135nm. Ettertrekkes etter 1000 km. Quote
HåvardR Posted August 11, 2015 Author Posted August 11, 2015 Takker! Det kan vel ikkje avvike så mykje i såfall, så hvis eg ikkje finner noe eksakt bør eg vel være sikker om eg trekker til etter dine spesifikasjoner Ang ettertrekking, regner med det gjelder uansett om du har henger på eller ikkje i 1000km? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 Dette hengerfestet jeg skal montere bruker de originale festepunktene på bilen, så tror nok du er trygg med de momentene. Quote
Recommended Posts