Jump to content

Recommended Posts

Guest alexanderst
Posted

Hva med å resette automatkassa?De 40 første giringene etter resette skal det gires opp på lavt turtall så vil den huske dette og forbruket går ned.

"Did this yesterday one my w211 -05 the transmission feels much better  and before i had some jerking when engine was cold its better now plus i had an esp error and thats gone . Thanks :))"

Ser det er positive svar..

Når jeg utfører dette, er det vel ingen ulemper som følger med dette? Har litt "jerking when engine is cold" jeg også. Etter reset, skal jeg bare kjøre pent og normalt de 40 første giringene da?

Guest alexanderst
Posted

Til dere som påstår at dere bruker under 0.5 l pr mil, dette er jo helt "fantastisk" da oppgitt forbruk fra Mercedes er 0,54 l pr mil på w220cdi facelift. S211, 220cdi har 0,59 i forbruk.

Tallene er hentet fra kjørecomputeren. Dette er jo ikke reelle tall, og det kan hende forbruket er høyere enn det vises der. Har faktisk vært nede i 0,49 fra Oslo til Kristiansund, men dette var underveis da jeg tittet på computeren etter ca. 20 mil. Endte vel opp på 0,52.

Posted

Min 200K er og temmelig spot on på computern. Jeg var inne med star og korrigerte ett hakk opp når jeg kjøpte den , for da viste den 0,80-0,81 når reellt var 0,85.

Altså var det ikke voldsomt avvik fra før heller men den er mer riktig nå

Posted

Jeg tror bensinmodellene stort sett viser riktig. Når jeg måler vår, og legger på 20% for LPG, stemmer det bra.

Eksempel, hvis jeg fyrer 211'n her hjemme på Eidsvoll og kjører 15 mil ned til Sarpsborg, så havner den på ca. 1,0 (i følge kjørecomputer, altså ca. 1,2 LPG). Det er jo langkjøring, fin vei, men litt høy fart drar opp forbruket. Da er det 110-soner, og kjøring deretter. Kjører jeg langkjøring på veier der trafikken går i type +/- 80 km/t, er forbruket gjerne på 0,85. Begge deler er langkjøring, men hastighet har mye å si. Det blir altså nesten alltid misvisende når forskjellige førere sammenlikner forbruk.

TDT'n min kan kjøres ned mot 0,8 med pen kjøring. Normalt bruker den 0,85 - 0,9 over en tank. I brosjyra for 210 var de forskjellige dieselmotorene nevnt. Om de små, var det skrevet en del om billig og økonomisk og greier. Om E300 Turbodiesel hadde de "glemt" alt om økonomi, og skrev heller at det gikk godt.

Posted

Da har jeg reset automaten på min 220CD nå girer den mye bedre til min stil.Før var forbruket 0,63 på langkjøring ,spørs om det hjelper på forbruket for meg da jeg har litt bly fot.