Guest Roy Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Hvordan monteres disse liksom? Man trenger vel ikke ta av fjærene? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76438 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Dette er en særdeles dårlig løsning. Hvis du synes bilen din er for lav eller høy så kjøp nye fjærer i steden. Så sant du ikke trenger dette for en liten tur et eller annet sted da... Kan ikke se noen grunn til at du skulle behøve å ta av fjærene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Tenkte jeg kun skulle bruke disse for å se hvordan bilen blir seende ut noen mm lavere.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Dette er en veldig dårlig løsning, skal du bare se hvordan bilen blir så hent de 5 største i slekta de og be dem sette seg inn....... Skal du ha permanent et par mm lavere så bytt putene på toppen av fjæra(senker ca 8mm per trinn), de koster omtrent det samme som disse klemmene og er originalt fra Mercedes..!! Da får du noe skikkelig som du kan ha permanent uten å ha på noe som både kan ødelege fjæra på sikt, som sikkert ruster opp og ramler av, og klusser med progressjonen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roy Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Okay. Har nemlig byttet til de minste foringene og har 40/40 mm senkesett. Men bilen er fortsatt for høy. Er nivåreg. bak den er og justert på det lavest. Så jeg lurer på hva jeg må gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Det er forskjell på de forskjellige senkesettene også. Hvilket merke har du? Har du riktig senkesett og ikke et som er ment til en 6-sylindret bil med mye utstyr på en 230? En utvei er jo alltids en liten senkning ved hjelp av herrene Black & Decker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Hvis høyde reguleringa bak er justert(riktig) skal da bilen din med litt vekt i ikke synke mer en et par cm med mye last i baki, dvs da hviler hele bilen på fjærene, prøv dette. Er det for høyt både foran og bak.? Er det en S124.? Det kan være slik som Alexander sier at du har fått et senkesett til en større MB.... Hvor lenge har du kjørt med settet.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 En utvei er jo alltids en liten senkning ved hjelp av herrene Black & Decker... Dette er ikke noe en gjør uten å ha "litt" snøring på hva som skjer med materialer når de varmes opp..... Hvis du tar vinkelkutteren og setter innpå fjæra for å feks kappe en runde så varmer du også opp en runde til, ofte så høy temp at den "glødes"....dvs at en fjærner spennet i fjæra og den kan både knekke og bøye seg slik at bilen vil havne nedpå.... Er du forsiktig, kapper fjæra med en sag, og med masse kjølevæske så går dette kjempefint, men husk og slip kanten rund og fin slik at den ikke sliter igjennom gummien..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy k Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Bilen er en c180 94 mod. Vet at det er riktig fjærer også (sjekka kit-nr). Bilen er både for høy foran og bak. Er jo ikke noe grunn til at den ikke skulle bli lav foran, når det kun er nivåreg. bak. Så det jeg tenkte var å bruke det dritt "senkesettet" fra biltema for å se om bilen kunne bli noe lavere! FØR jeg kapper fjærene mine. skjønner ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy k Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Men uansett, hvor mye kan egentlig de biltema klemmene senke bilen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 En utvei er jo alltids en liten senkning ved hjelp av herrene Black & Decker... Dette er ikke noe en gjør uten å ha "litt" snøring på hva som skjer med materialer når de varmes opp..... Hvis du tar vinkelkutteren og setter innpå fjæra for å feks kappe en runde så varmer du også opp en runde til, ofte så høy temp at den "glødes"....dvs at en fjærner spennet i fjæra og den kan både knekke og bøye seg slik at bilen vil havne nedpå.... Er du forsiktig, kapper fjæra med en sag, og med masse kjølevæske så går dette kjempefint, men husk og slip kanten rund og fin slik at den ikke sliter igjennom gummien..... Med baufil så går det vel bra? Tar vel kanskje litt lang tid men (?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Det viktigste er at det er kald "kapping, at du kapper på rett "ende" og at du ikke kapper for mye...... det må nok gjøres i fler omganger, beste er å kappe mindre enn det du "tror" er bra nok.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Det viktigste er at det er kald "kapping, at du kapper på rett "ende" og at du ikke kapper for mye...... det må nok gjøres i fler omganger, beste er å kappe mindre enn det du "tror" er bra nok.... Blir litt stress å kappe for mye ja. Men tror fjæra må i et spor, dvs. jeg må kappe en hel runde skal den passe igjen. hm? Men aner du hvor mye den dritten fra biltema kan senke bilen ? vil se med de før jeg kapper nemlig. Men ikke hvis de fra biltema bare senker noen mm så gidder jeg ikke teste med de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Det viktigste er at det er kald "kapping, at du kapper på rett "ende" og at du ikke kapper for mye...... det må nok gjøres i fler omganger, beste er å kappe mindre enn det du "tror" er bra nok.... Blir litt stress å kappe for mye ja. Men tror fjæra må i et spor, dvs. jeg må kappe en hel runde skal den passe igjen. hm? Men aner du hvor mye den dritten fra biltema kan senke bilen ? vil se med de før jeg kapper nemlig. Men ikke hvis de fra biltema bare senker noen mm så gidder jeg ikke teste med de. Med 40mm senkesett og laveste puter høres det rart ut at bilen din skulle være for høy. Bør ligge ganske nære bakken nå. Sånn sett kan det jo være greit å prøve å klemme sammen litt med biltema-driten, men prøv først å ta trykket av nivåreguleringa. Du trenger ikke kappe hel runde. Den skal passe i et hakk nederst, mens øverst skal den passe i fjærputa, og den kan du vri til som du vil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts