Jump to content

Høyne- senkesett fra biltema


Guest Roy

Recommended Posts

Dette er en veldig dårlig løsning, skal du bare se hvordan bilen blir så hent de 5 største i slekta de og be dem sette seg inn....... :lol:

Skal du ha permanent et par mm lavere så bytt putene på toppen av fjæra(senker ca 8mm per trinn), de koster omtrent det samme som disse klemmene og er originalt fra Mercedes..!!  :P

Da får du noe skikkelig som du kan ha permanent uten å ha på noe som både kan ødelege fjæra på sikt, som sikkert ruster opp og ramler av, og klusser med progressjonen..... :lol:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Okay. Har nemlig byttet til de minste foringene og har 40/40 mm senkesett. Men bilen er fortsatt for høy. Er nivåreg. bak den er og justert på det lavest. Så jeg lurer på hva jeg må gjøre. :?

Link to comment
Share on other sites

Hvis høyde reguleringa bak er justert(riktig) skal da bilen din med litt vekt i ikke synke mer en et par cm med mye last i baki, dvs da hviler hele bilen på fjærene, prøv dette.

 

Er det for høyt både foran og bak.?

 

Er det en S124.?

 

Det kan være slik som Alexander sier at du har fått et senkesett til en større MB.... :?

 

Hvor lenge har du kjørt med settet.?

Link to comment
Share on other sites

En utvei er jo alltids en liten senkning ved hjelp av herrene Black & Decker...

 

Dette er ikke noe en gjør uten å ha "litt" snøring på hva som skjer med materialer når de varmes opp..... :lol:

Hvis du tar vinkelkutteren og setter innpå fjæra for å feks kappe en runde så varmer du også opp en runde til, ofte så høy temp at den "glødes"....dvs at en fjærner spennet i fjæra og den kan både knekke og bøye seg slik at bilen vil havne nedpå.... :?

 

Er du forsiktig, kapper fjæra med en sag, og med masse kjølevæske så går dette kjempefint, men husk og slip kanten rund og fin slik at den ikke sliter igjennom gummien.....

Link to comment
Share on other sites

Bilen er en c180 94 mod. Vet at det er riktig fjærer også (sjekka kit-nr).

 

Bilen er både for høy foran og bak. Er jo ikke noe grunn til at den ikke skulle bli lav foran, når det kun er nivåreg. bak. Så det jeg tenkte var å bruke det dritt "senkesettet" fra biltema for å se om bilen kunne bli noe lavere! FØR jeg kapper fjærene mine. skjønner ?

 

Link to comment
Share on other sites

En utvei er jo alltids en liten senkning ved hjelp av herrene Black & Decker...

 

Dette er ikke noe en gjør uten å ha "litt" snøring på hva som skjer med materialer når de varmes opp..... :lol:

Hvis du tar vinkelkutteren og setter innpå fjæra for å feks kappe en runde så varmer du også opp en runde til, ofte så høy temp at den "glødes"....dvs at en fjærner spennet i fjæra og den kan både knekke og bøye seg slik at bilen vil havne nedpå.... :?

 

Er du forsiktig, kapper fjæra med en sag, og med masse kjølevæske så går dette kjempefint, men husk og slip kanten rund og fin slik at den ikke sliter igjennom gummien.....

 

Med baufil så går det vel bra? Tar vel kanskje litt lang tid men (?)  :)

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er at det er kald "kapping, at du kapper på rett  "ende" og at du ikke kapper for mye...... det må nok gjøres i fler omganger, beste er å kappe mindre enn det du "tror" er bra nok.... :P :wink:

 

Blir litt stress å kappe for mye ja. Men tror fjæra må i et spor, dvs. jeg må kappe en hel runde skal den passe igjen. hm?

 

Men aner du hvor mye den dritten fra biltema kan senke bilen ? vil se med de før jeg kapper nemlig. Men ikke hvis de fra biltema bare senker noen mm så gidder jeg ikke teste med de.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er at det er kald "kapping, at du kapper på rett  "ende" og at du ikke kapper for mye...... det må nok gjøres i fler omganger, beste er å kappe mindre enn det du "tror" er bra nok.... :P :wink:

 

Blir litt stress å kappe for mye ja. Men tror fjæra må i et spor, dvs. jeg må kappe en hel runde skal den passe igjen. hm?

 

Men aner du hvor mye den dritten fra biltema kan senke bilen ? vil se med de før jeg kapper nemlig. Men ikke hvis de fra biltema bare senker noen mm så gidder jeg ikke teste med de.

 

Med 40mm senkesett og laveste puter høres det rart ut at bilen din skulle være for høy. Bør ligge ganske nære bakken nå. Sånn sett kan det jo være greit å prøve å klemme sammen litt med biltema-driten, men prøv først å ta trykket av nivåreguleringa.

 

Du trenger ikke kappe hel runde. Den skal passe i et hakk nederst, mens øverst skal den passe i fjærputa, og den kan du vri til som du vil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...