alelys Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Skulle starte opp bilen idag tilig for å kjøre den inn i garasjen. Dn startet greit med døde ut i d jeg skulle sette dn i R Etter dette ville den bare gå et par sekunder før den døde ut. Tilslutt gikk den på tomgang men for lavt og abs lampen lyste uten at jeg hadde flyttet bilen 1cm. Etter ca 1min startet luftkompressoren til eksosen og da ruste den sei opp som den bruker å gjør på kald motor. Mener på at abs lampen ikke lyste lenger. Fikk kjørt bilen inn i garasjen uten problemer (helt frisk) og begynt skruingen. Skulle prøvestarte den nå 1 time senere og samma problemet ?? Quote
alelys Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Bilen er slik enda. Hva kan grunnen vare til at kompressoren ikke kobler inn som vanelig når motoren er kald? Og at abs lampen lyser bare jeg prøver å starte bilen uten å ha kjørt, siden den aldri har gjort det før? Da tenker jeg at de 2 feilene henger sammen. Dn gikk litt på tomgang tiligere idag og i de 2 sek kompressoren slo inn gikk den fint, så koblet den ut og motorn daua Quote
alelys Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Går greit på tomgabg og responsen på gasspedalen virker grei når den har fått varmen i seg. Mulighet for at jeg har en vanntemp sensorfeil? Hva bestemer når kompressoren skal fungere? Quote
Tor Anton Posted August 9, 2015 Posted August 9, 2015 du har bra med strøm på batteriet? er det fordeler på denne??evt.sjekket inne i denne??? Kondens??? Jeg har akkurat byttet vanntempføler på en bil her(den med to poler å de ledningene som pleier å sprekke). Denne startet helt topp på vinter,men på sommer måtte jeg ha gassen nede å dra den litt på starteren. Gikk bra da den hadde startet. Jeg tok av kontaktene på den en gang å da ble den verre,men var ikke bra selv om det ble forskjell. Quote
alelys Posted August 9, 2015 Author Posted August 9, 2015 Starteren går lige godt som alltid, så trur det er greit med strøm + nå når den står i harasjen er laderen påkoblet (spiller dab radio) Er fordeler ja, er 2 uker siden jeg åpnet den opp og tokk en sjekk, da så alt bra ut, men kan ta en sjekk nå siden det ikke skal mye til Byttet vannpumpen for 2mnd siden og byttet da den sensoren med 2 poler på. (Feil vare?) Har og en sensor som har 1 kontakt og en annen som har 4kontakter. Quote
alelys Posted August 9, 2015 Author Posted August 9, 2015 2polte styrer viftene på radiatoren. 1polte stprer viseren på instrumentpanelet. Hva er det den med 4poler gjør? Ingen som vet dette? Quote
Tor Anton Posted August 9, 2015 Posted August 9, 2015 den med 4 er til innsprøytningen. Noen har den der å andre har den med 2 poler å de dårlige kontaktene/ledningene). Quote
alelys Posted August 9, 2015 Author Posted August 9, 2015 så da er det mulig der er den 4polte som driver å kødder da? Har letet inne på mbspesialisten men finner ingen føler der. noen som vet hvor jeg finner en ny eller har nummeret på denne ? Quote
Tor Anton Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 legg inn "mercedes coolant sensor" på ebay så kommer det opp mange typer. mener at meca, mekonomen++++++++ har dette. Men koster ikke mere enn 400-510,- for org. på autoroyal heller. Ellers kan det være ovp, tomgangsregulator, tenningsdeler, dyser, veivhusventilasjon++++++ Quote
Tor Anton Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Husker jeg ikke helt feil så er det lett å sette kontakta feil på denne sensoren. Quote
alelys Posted August 10, 2015 Author Posted August 10, 2015 Skal få sjekket når jeg kommer hjem igjen. Ny Sensor er bestilt Quote
alelys Posted August 11, 2015 Author Posted August 11, 2015 Den 4polte kontakten har ingen bestemt måte å bli kobla på nei. Så der er det vist 4 "alternativ" Har fått på en ny sensor nå og etter å ha gått 1 min på tomgang ruste den seg pultselig opp til ca 1100rpm, luftkompressoren startet og abs lampen sluknet Har startet og stoppet bilen et par ganger og alt ser ut til å fungere nå Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.