StigAre Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Takluka mi er litt på tur. Jeg får ikke kjørt den opp på tilt. Og jeg får ikke lukket den med knappen. Jeg får åpnet den med knapp, altså bakover i taket. Hvis jeg åpner den får jeg ikke lukket den igjen. Har byttet knappen. Uten hell. Og det klikker i rele når jeg trykker på knapp alle veier. Hva kan være galt ? Quote
Tor Anton Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Det kan være feil på vaier slik at motoren ikke klarer å dra den opp. Det kan være feil på bryterene på motoren, eller mekanismen. Du bør løsne på trekket(dra det ned foran), kjøre/sveive luka bakover å ta trekket opp av hullet, kjøre/sveive luka fram igjen å sjekke mekanismen Quote
StigAre Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Kan ikke skjønnet at det skal være vaier problemer, får lett kjørt luka bakover med motor via knappen i takket. Og jeg får lett sveiva luka både forover/bakover og opp/ned på tilt manuelt. Det virker ikke som mekanisk feil (?) Du snakker om brytere på motor, hva er dette ? Finnes det et diagram/tegning over hele takluke systemet ? Den er ikke tung eller hakkette Quote
Tor Anton Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 det sitter endebrytere på motoren. går den så lett er det jo bare å ta av trekket å sjekke. kan jo hende du trenger å justere litt eller bytte noe som er ødelagt slik at den går tregt. Husker jeg ikke feil så er det en clutch i motoren så den skal slure om noe går tregt Quote
StigAre Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Oki. Motoren går kun når jeg kjører luka bakover inn i taket. Når jeg prøver å kjøre den frem eller på tilt klikker det bare i rele men motor går ikke rundt. Den har fungert, men virket som ble det dårligere og dårligere kontakt en plass, virket/virket ikke osv. Og når virker den bare ikke, virker kun bakover. Når du sier trekket, tenker du taktrekket på selve luka ? Quote
Recommended Posts