Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en E280 som nykker og kutter all bensin når den girer ved full gass. Hvis jeg setter den i fri så kutter på turtallsperra rett over 6000. Usikker på hvor den skal være men nå er den under rødmerkinga.

Den er også treg med å komme igang, blir ikke skikkelig gang på det før den har gjerne 3000rpm. Har montert bredbåndlambda og den er på 14-15 ved tomgang, opp til 17-18 ved gasspådrag og ned til 12 - 13 etterhvert som turtallet stiger.

 

Noen ideer? Har sjekket og fikst en del vakum feil.

Posted

Det er bredbåndslambden som sender signal på motoren. Mener den skal være ok. Var mye verre før med den gamle orginale lambdaen, så vidt bilen gikk opp bakker.

Posted

Det med treg start fikk jeg tips av Simen om å sjekke vakum til styring av innsuget. Har ikke fått sjekket noe selv der enda men:)

Posted

Det med treg start fikk jeg tips av Simen om å sjekke vakum til styring av innsuget. Har ikke fått sjekket noe selv der enda men:)

 

Har sjekket alt jeg har finni, men det er noen helt undermidti innsuget som jeg ikke helt har kontroll på. Skal prøve det

Posted

Fjerna og plugga begge vakumpluggene på innsuget uten at det hjalp. Ikkje mye vakum slanger som kan skape problemer da?

 

Er foresten 5trinnskasse. Kan våre noe med den styringen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...