Arnfinn Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Har en E280 som nykker og kutter all bensin når den girer ved full gass. Hvis jeg setter den i fri så kutter på turtallsperra rett over 6000. Usikker på hvor den skal være men nå er den under rødmerkinga. Den er også treg med å komme igang, blir ikke skikkelig gang på det før den har gjerne 3000rpm. Har montert bredbåndlambda og den er på 14-15 ved tomgang, opp til 17-18 ved gasspådrag og ned til 12 - 13 etterhvert som turtallet stiger. Noen ideer? Har sjekket og fikst en del vakum feil. Quote
alelys Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Feil på lambda? Mener å huske at Sierra cosworth kutter ut signalet på lambda når dn passerer ca 3000rpm Quote
Arnfinn Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Det er bredbåndslambden som sender signal på motoren. Mener den skal være ok. Var mye verre før med den gamle orginale lambdaen, så vidt bilen gikk opp bakker. Quote
Marevan Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Det med treg start fikk jeg tips av Simen om å sjekke vakum til styring av innsuget. Har ikke fått sjekket noe selv der enda men:) Quote
bska Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 turtall sperren i P eller N er rundt 4-4500rpm hverfall på siste facelift, modellene etter sept-94 Quote
Arnfinn Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 det er korrekt i P men i N mens er du i fart virker det som den ikke er der. Quote
Arnfinn Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Det med treg start fikk jeg tips av Simen om å sjekke vakum til styring av innsuget. Har ikke fått sjekket noe selv der enda men:) Har sjekket alt jeg har finni, men det er noen helt undermidti innsuget som jeg ikke helt har kontroll på. Skal prøve det Quote
bska Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 har ett gass spell liggende Arnfinn, tror det er samme pluggen du har bare å swippe innom for plukkopp Quote
T.Vårlid Posted August 9, 2015 Posted August 9, 2015 Viss du e hjelpte me noge av d så e på M104'en min i dalen så e d bare å plokka, me bler nok enige. Quote
Arnfinn Posted August 10, 2015 Author Posted August 10, 2015 Fjerna og plugga begge vakumpluggene på innsuget uten at det hjalp. Ikkje mye vakum slanger som kan skape problemer da? Er foresten 5trinnskasse. Kan våre noe med den styringen. Quote
Recommended Posts