Jump to content

regnsensor

Guest singstad

Recommended Posts

Guest singstad

Er det noen som har erfaring med regnsensor ? på min W140

har denne sluttet å virke ,,, nå er det ca. 6 sek mellom vær gang

pusseren går  og det er selv om rute er helt tørr...

hva kan feilen være ?????? :?

Dersom den går med faste intervaller er det enten uklarheter i glasset over der hvor sensoren sitter (biler med regnsensor krever visstnok frontruter av ekstra god kvalitet siden feil lysbrytning i glasset kan forvirre elektronikken), dårlig kontakt slik at impulsene ikke kommer frem slik at den går i "nødmodus", eller mest sannsynlig at sensoren din har takket for seg. Jeg byttet en gang på min tidligere s210 rundt 140K kilometer, og det ble da sagt at det var en relativt normal del å bytte ut etter noen år. Fikk min på garantien etter å ha kjøpt bilen kort tid i forkant, mener de sa den kostet noe sånt som 1.500 kroner.

Mine foreldre har nå kjøpt en 2003 w211 som har gått omtrent det samme, og det skal bli spennende å se om sensoren i den også må byttes etter hvert. Uansett er regnsensor en greie som i hvertfall jeg setter stor pris på at fungerer, så så lenge det ikke koster et statsbudsjett å bytte den tar jeg det med et smil. På 211 legger jeg merke til at den heller ikke tar det demonstrative sveipet hver gang man starter opp, slik den gjorde på min gamle 210. Dermed blir det færre tørr-sveip, og dermed mindre unødvendig slitasje på viskergummi og -motor.

MVH Tore

Guest singtad

:(  Ruta er ren å ikke slitt, nye pussere , sensoren har nok

takket for seg da ja, har gått kun 136000 da... takk for godt svar

i alle fall. må vel koste på meg en ny  :x  Må få justert ryggelys

bryteren også lyser kun når jeg holder gir spaka mellom R og N  :(

det er vel ingen enkel jobb sikkert..........

Guest singstad

Huff å Huff  :( Da jeg kjøpte bil til nesten 300 tusen  håpet jeg å

slippe slike jobber,,, etter å ha hatt masse gamle MB er som det  har vært

veldig lite jobbing  med  :D trudde jeg dette var et godt kjøp ,,,,,,,

Har allerede overhalt styresnekka , til våren må nok alle bremse skiver/klosser/bånd  byttes  men det er jo en HÆRLIG bil da så  :lol: :lol: