Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en Mercedes 90mod 230e som lekker olje fra en gåen pakning fra en mest sannsynlig vakumpumpe som sitter på blokka. Saken er at det finnes ikke noe vakumpumpe der på andre modeller av samme bil og heller ikke i databasen til mekonomen. Bestilte også tidligere ventilhuspakning/toppdekselpakning fra mekonomen på reg nr. Denne passet heller ikke.

Lurer derfor på om motoren kan være byttet. Og om noen har sett denne motoren i eventuelt tidligere modeller etc.

Regnr er PX30504.

Setter stor pris på hjelp da dette er blitt et problem med denne lekkasjen.

def511b791af33d2f9a92bd72be898ff.jpg56dccde7af94af38bc38730c836a699c.jpgad81e58b43726623ac2fc2c277fc5ff1.jpgdc0759a4a128278051fe889728c9319a.jpg30af0395afc4197a2163e5d62f54970e.jpg08/06/fc98ed7e908ff1fbffecca1fd13ac1ee.jpg[/img]

Posted

dette er hydraulikkpumpa til nivåregulering/asd på bilen din deler bestiller du på chassinr. og ikkje på regnr. eller hos mekonomen!

Posted

Hei og takker for svar! Ja jeg har asd. Hørt at dette er "sjeldent" ekstrautstyr, hvertfall på en 230.

Noen som vet hvor jeg eventuelt kunne fått tak i pakningen til denne. Og om det er enkel sak å bytte selv?

Posted

er nok ikke sjeldent.

Det er en o-ring der pumpa ligger ann mot topp/toppdeksel.

Du bør bytte simmeringen  bak på pumpa i samme slengen.

ikke uvanlig at disse blir slitt å da kommer olja fra tanken inn i motoren.

Toppdekselpakning fra mekonomen+++ er nok til uten utsparing i toppdekslet.

Kjøp org. fra BOS eller f.eks autoroyal+++

Posted

Hørtes ikke helt gærent ut det nei.

Det lekker olje ut fra pumpa der og renner ned på manifold så lukter svidd og kommer røyk over lengre tids kjøring i høy hastighet. Men den olja som da lekker ut er vel motorolje og ikke hydraulikkolje? Isåfall hvor kan jeg fylle på hydraulikkolje til asd. Hørt at påfylling/tapping sitter bak på diffen?