Stjerneglis Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Jeg trenger hjelp til å identifisere en mobiltelefon som passer i denne holderen: Den er en del av handsfreeopplegget i min S211. Det finnes en antenne øverst på frontruta og en mikrofon ved midtspeilet: Jeg har vært hos MobilData og BoS på Rud, men ingen kunne kjenne igjen hvilken telefon som passer i holderen. Bilen er bruktimportert, og kanskje det er en av de mobilmerkene som ikke selges i Norge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Står det no på den? Tall bokstaver på baksida elns? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 15, 2006 Author Share Posted November 15, 2006 Da har jeg løpt ut i bilen og demontert holderen. På baksiden står det: NOKIA Type CRM-1 063022013336414111 Made in Hungary Da gjenstår det å finne ut hvilken Nokia dette passer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Kan se ut som om dette er CARK109 HF sett fra Nokia. Da er Nokia 9210 Communicator telefonen. Tror du bare trenger å bytte holderen for å få den til å passe en litt mer hendig telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Dette settet er såvidt jeg kan se beregnet på kun denne telefonen. Skaff deg tvillingkort og kjøp en da vel. Klikk her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 15, 2006 Author Share Posted November 15, 2006 Trond Erik: Ja huff, den telefonen er litt av en kladd... Jeg lurer på hvor mye som må demonteres hvor å bytte holderen... Det går en ledning innunder midtkonsollen... Noen som har montert noe sånt selv? Olav: Jeg har ikke Nokia idag... Tror ikke jeg gidder å kjøpe en 9210 heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Hmm, virker som om du ikke har noe valg da det meste er gått ut på dato når det gjelder dette settet her. Enten må du kjøpe en 9210 eller så må du hive ut driten og kjøpe deg et nytt sett. Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket med MBenzNL.com og hørt hva han skal ha for å montere noe originalt. Heller det en å surre med Parktronic . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Da kom dere meg i forveien ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Jeg fikk et tips fra Mercefreaken forumet om å vurdere Blåtann HF isteden, og det høres faktisk fornuftig ut, men siden jeg snakker veldig lite i mobilen i bilen blir det litt "nice to have". Er du så misfornøyd med Parktronic? Har forresten nettopp lært at kun parkeringsensorer bak heter "Park Assyst"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Jeg fikk et tips fra Mercefreaken forumet om å vurdere Blåtann HF isteden, og det høres faktisk fornuftig ut, men siden jeg snakker veldig lite i mobilen i bilen blir det litt "nice to have". Er du så misfornøyd med Parktronic? Har forresten nettopp lært at kun parkeringsensorer bak heter "Park Assyst"... Ikke annet enn at min ikke virker, og at jeg har hørt at disse sensorene må byttes med jevne mellomrom pga fuktighet. Driver å teller på knappene om jeg skal gidde å koste på å få det reparert. Bor på landet, så behovet for de er ikke akkurat stort. Når i tillegg har fått høre fra en MB-mekaniker at dette systemet ikke akkurat kan kalles for driftsikkert så blir jeg veldig usikker. Så foreløpig har jeg bare nappa ut sikringen. Men jeg har integrert telefon og den er jeg meget godt fornøyd med Jeg har Parktronic (foran og bak), og er kjempefornøyd med systemet. Har ikke krangla til meg i det hele tatt. Også tar vi å banker litt i det berømte bordet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Jeg har hørt om enkelte sensorer som tar kvelden, men at Parktronic skal være så ustabilt som du vil ha det til betviler jeg. Jeg kan selvsagt fortelle om de gode erfaringene jeg har med dette, men for å få et mer realistisk bilde av hvor problemfylt systemet er, kan man jo f.eks. foreta et søk både her på forumet og f.eks. www.mercefreaken.com for antall innlegg om feil på dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Du trenger nok en eller annen dings Tro om denne kan brukes : Det står : 449211/70/647426/1 CE0168X type : RAE-2N mod. N Code : 0630320 Det er en communicator-sak, men jeg ekke sikker på om den er lik. Lurer på om dette kanskje er forgjengeren? Hvis du vil ha den, kan du få den, men den kommer sammen med en stor streamer som må plasseres i bakluka! :D Edit : Denna er det nok jeg har. Nokia 9110 http://cgi.ebay.co.uk/Nokia-9110-Communicator-Unlocked-Phone-Fax-Eemail_W0QQitemZ330047605252QQihZ014QQcategoryZ3312QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Dette er 9110, så dette er forgjengeren ja. Men om den kan brukes aner jeg ikke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Du trenger nok en eller annen dings Det står : 449211/70/647426/1 CE0168X type : RAE-2N mod. N Code : 0630320 Det er en communicator-sak, men jeg ekke sikker på om den er lik. Lurer på om dette kanskje er forgjengeren? Hvis du vil ha den, kan du få den, men den kommer sammen med en stor streamer som må plasseres i bakluka! :D Edit : Denna er det nok jeg har. Nokia 9110 http://cgi.ebay.co.uk/Nokia-9110-Communicator-Unlocked-Phone-Fax-Eemail_W0QQitemZ330047605252QQihZ014QQcategoryZ3312QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting Er ikke helt sikker på om denne passer i holderen min da den ikke står på lista over kompatible modeller: http://www.nokia.no/phones/enhancements/compatibility.php?id=655176 Men det går sikkert an å prøve... Jeg kan sette på en stor streamer på bakluka, men kan ikke garantere at den er på S211-en he he... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Jeg har hørt om enkelte sensorer som tar kvelden, men at Parktronic skal være så ustabilt som du vil ha det til betviler jeg. Jeg kan selvsagt fortelle om de gode erfaringene jeg har med dette, men for å få et mer realistisk bilde av hvor problemfylt systemet er, kan man jo f.eks. foreta et søk både her på forumet og f.eks. www.mercefreaken.com for antall innlegg om feil på dette. Eneste gangene jeg har hatt "feil" er når det har pakket seg med snø på fangeren. Ellers kan jeg jo nevne at sjefen skaffet seg en ny 5-serie og har bytta sensorer flere ganger. Det toppa seg her om dagen da han rygga rett i en murvegg..... Falsk trygghet, hvertfall på Bayersche Makk Werk..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts