Helge Josefsen Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg er ganske sikker på at når jeg henta bilen.,Så kunne jeg lufte ut varmen med og holde låseopp knappen på nøkkelen inne. Så gikk vinduer og takluke opp... Dette funker jo såkalt ikke lenger. Ingen store krise men, jeg synes det var litt praktisk.. Jeg snakket med bos og de sier ikke alle 211 har dette som utstyr. Og de trudde ikke min hadde det. Så da ble jeg usikker. Kan jeg huske så feil??Kommer dette opp som eget punkt på utstyrslista? Da de ikke gadd og sjekket for det var ikke noe viktig... Quote
Simen Malerbakken Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg er ganske sikker på at når jeg henta bilen.,Så kunne jeg lufte ut varmen med og holde låseopp knappen på nøkkelen inne. Så gikk vinduer og takluke opp... Dette funker jo såkalt ikke lenger. Ingen store krise men, jeg synes det var litt praktisk.. Jeg snakket med bos og de sier ikke alle 211 har dette som utstyr. Og de trudde ikke min hadde det. Så da ble jeg usikker. Kan jeg huske så feil??Kommer dette opp som eget punkt på utstyrslista? Da de ikke gadd og sjekket for det var ikke noe viktig... De tar feil, du har dette, DVS enkelte med keyless go har ikke dette. men det har du jo åpenbart ikke.... Det er en liten svart firkant rett ved låsen på bilen, pek tuppen av nøkkelen din dit når du trykker og holder opp knappen inne, da vil vinduene åpne seg. Åpne vindu funksjonen er på IR og batteriet ditt er nok blitt litt svakere, nøkkelen litt ripet, og kanskje også glasse på sensoren er litt ripet og dermed blir det dårligere overføring og du må stå nærmere. Quote
Helge Josefsen Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 Ja jeg var nesten sikker på at jeg hadde det se 😀 nei det virker ikke om jeg står helt inntil bilen. Kan det være den ir mottakeren som er defekt? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Virker ikke på min 211 heller, så følger spent med her hva løsningen blir? Quote
slippern Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 IR mottakeren i døren må sikkert loddes opp igjen, er en svakhet på 211n.. Min fungerer av og til bare.. forsåvidt lenge siden nå. Quote
carlsson w211 Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 som slippern sier, dårlige loddinger er vanlig. sjekk linken, der vil du finne bilder og på side 2 evt side 5 så vil det være pil på de to lodingene som er vanligvis dårlige: http://www.benzworld.org/forums/w203-c-class/1649290-door-handle-infrared-sensor-replacement.html Quote
Helge Josefsen Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 Men en slik ir mottaker skulle vel være ganske enkel sak og bytte selv da ser det ut til.. Quote
carlsson w211 Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 rimelig enkel sak ja. her er en youtube video: Quote
Recommended Posts