Guest Larsen93 Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Hallo. Har nettopp kjøpt meg en 230TE '92 modell Hatt bilen i 3uker så oppdager jeg at bilen blir varm på tomgang går opp til streken over 80 graders merket og at vifta ikke slår inn ordentlig, kan holde den igjen ved å sette fingeren ved siden av. Noen som har vært borti det samme? Sitter det følere / givere til vifta som kan være gåene eller er det selve vifta? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Prøv å kortslutt sensoren, sitter fremme oppe h.side på motoren. Starter vifta da er det sensoren som har tatt kveld(ikke uvanlig). Quote
Guest Larsen93 Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Prøv å kortslutt sensoren, sitter fremme oppe h.side på motoren. Starter vifta da er det sensoren som har tatt kveld(ikke uvanlig). Den med 2 kontakter eller 1?som styrer vifta? Quote
Helge Josefsen Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Sikkert noen som kan dette bedre enn meg men, vifta starter vel ikke før ca 102 grader. Den stor bak radiatoren og om du har en el vifte fremme starter vel den på 105 grader. Quote
Eirik Tømmerås Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Den med to stikk. Du kortslutter mellom stikkene med kontakten tilkoblet, bruk en skrutrekker e.l Quote
Guest Larsen93 Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Da har jeg kortsluttet kontakten og vifta går da så er sensoren ja takker for god hjelp Quote
Simen Malerbakken Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Men som det blir sagt her, den viften skal ikke gå før motoren når en 102 grader. Det er helt normalt at motoren går varmere enn 80 grader. Quote
Recommended Posts