Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg har en 2002 S210 320cdi.

Tror denne elektriske dieselvarmeren ikke virker. Må kjøre veldig langt før den blir driftsvarm, eller at jeg i det hele tatt får varme inni bilen.

Ja, termostat er skiftet for ikke lenge siden. Når den først er varm holder den seg der.

Men når det er kaldt ute må jeg kjøre type 1,5mil før det blir en liten lunk inne i bilen...

Er ny varmer svindyre greier? Annet det går an å gjøre? Jeg skrur selv.

Bilen har forøvrig ruslet 440 000km nå. Bilen har vært i familiens eie i 8 år å har vært slik bestandig...

Takk for svar.

Posted

Veldig rart at den holder seg der når den først er blitt varm? Er ikke varmeren der kun for å holde jevn temp og at den ikke skal bakke seg kald?

rekke 6 bør vel ikke være avhengig av ekstra varmer. kanskje det er noe annet som er feil. er vel noen ventiler på slangene inn til varmeregister, ligger over høyre fjær/demperi motor rommet.

De kan noen ganger trenge seg litt rensing. Ligger film på Youtube.

er bare en tanke.

Posted

Kan ikke direkte sammenlignes med gamle diesler slik som om603, da dette er commond rail motor.

De bruker så lite diesel iforhold at det tar tid før de blir varme, så derfor har de et varme element som hjelper til å få opp temperaturen?

Uansett så får jeg ikke noe liv i denne, så problemet er at jeg må kjøre veldig langt før temperaturen går opp.

Dette ser jeg selvsagt på tempnåla også så jeg tviler på at varmeveksleren er problemet.

Posted

Termostat er skiftet for ikke lenge siden, men har jo sett før at de ikke trenger å vare så lenge..

Har du ca pris på ny varmer i hode Simen?