Jump to content

Recommended Posts

Posted

Taknemlig på råd og erfaringer. Hvilke rabatter kan forventes!

Ser for meg:

Sedan

Bensin

Svart

AMG inne og ute

Burmeister

Usikker på 4M....

Kjører 40.000km hvert år.

Bytter inn S211 320 CDI 4M

Posted

Hei og hå...

Jeg kjører en sånn bil i dag - med akkurat det utstyret du ser for deg (uten 4matic).

er veldig fornøyd med bilen.

Bensin: En C må nesten være bensin. deilig og lydløs motor, eventuelt hybrid. Men synd man ikke får AMG styling med hybrid.

Svart: Ser veldig fin ut i svart, men linjene vises ikke så klart.

AMG inne og ute: Nesten obligatorisk. Fronten blir utrolig mye tøffere med AMG utvendig. innvendig kan du vurdere, men prisdifferansen er såpass liten mellom avant/excellence og AMG interiør, at det er like greit å gå for AMG. Du får da deilig og tykk ratt, og gode sportseter.

Burmester: Obligatorisk. Lyden fra de vanlige høyttalerne er ikke bra.

Pass på at du ber om sportsfjæring (gratis med AMG), ellers sitter bilen veldig høyt over dekkene, og ser utrolig stygg ut.

Pass også på at du får med deg belyste innstegslister. disse var gratis når jeg kjøpte min, men man må be om dette selv.

Ville også vurdert "Keyless Go Start". koster 1000kr, men greit at nøkkelen kan ligge i lomma, og kun bruke den til å åpne og låse bilen, og koster ikke all verden.

Jeg har pianolakk i midtkonsollen, da jeg ville ha børstet aluminium på dørene.

Jeg har panorama, men det er nesten obligatorisk ved hvit bil for å få kontrasten. hadde personlig ikke kjøpt panorama med svart bil. sjåføren får uansett aldri noe nytte av denne.

en ting jeg angrer på at jeg ikke tok er Driving assistance package. du som kjører så mye burde kansjke gå for dette, slik at bilen kjører og styrer selv i kø situasjoner, og på motorveien kan den gasse og bremse selv, så kan du bare styre, (eller la bilen styre også).

Kjøremessig: bilen er god og fin å kjøre. Sammenlignet med min W212, så har bilen bedre respons, og programmene E, C, sport og Sport+ skiller seg klart fra hverandre. Bilen er sporty og fast og fin å kjøre. gynger ikke nevnverdig ved svinging. sitter som støpt på veien selv i høye hastigheter.

Guest alexanderst
Posted

Om du ikke kjøper panoramatak, gå for takluke. Bilen blir automatisk mer attraktiv i bruktmarkedet og det er koslig med litt lys inne i bilen om du velger sort taktrekk (et must).

Posted

Bilen står i Molde, får den i løpet av 5-10 dager. Har enda ikke kjørt en slik bil, så dette blir spennende.

Gleder meg veldig, det gjør kidsa også (de er lei av å låne S211, CL og CLS får de ikke låne).

Vurderte hvit jeg også, er nok den fineste løsningen med sort at slik som din, den er gjennomført.

Min er ikke leaset, så jeg kommer til å bruke disse felgene på vinter tror jeg etterhvert, og så blir det 19" på sommer....

Posted

Hvor holder du til?

Hvis Oslo og omegn kan vi godt møtes så kan du se nærmere på bilen, trykke, kjenne og sparke dekka (ikke spark felgene). Hehe...

Har to år igjen av leasingen. Blir enten en C klasse igjen eller nye W213. Time will tell. Masse som kan skje på 2 år  :?

Posted

Bor i Stavern, er noen ganger på samlinger i Oslo, men da ofte i en av de andre bilene. Var der en gang også når jeg hadde kjøpt en tidlig CLA.

Vi sees nok...

Posted

Gratulerer med flott bil! Ser at den ikke er veldig mye lavere (15mm) med sportsunderstell heller. Har funnet ut at 4-Matic AMG har standard høyde på understell, mens med bakhjulsdrift har de senket komfortunderstell som standard. Holder på å sjekke ut hva det koster å skifte  :)

HUD er kult da.

Posted

....., det gjør kidsa også (de er lei av å låne S211

Ja, det er for dårlig for ungdommen....

På tide å kaste dem ut av reiret skjønner jeg?  :P

Posted

Bilen eg har bestilt, har følgende utstyr:

Avantgarde Plus pakke , Agility Select, Avantgarde interiør/eksteriør, Keyless go pakke, Parking pakke, Speilpakke, Teknikkpakke, Kjøreassistentpakke plus, Distronic Plus, Blindspot assist,Parkeringassistent, Active blindspot Assist, Active Lane keeping assist, Rear impact warning / protection system,Steering assist, BAS plus, Brake assist BAS plus, Pre-safe, Memory-pakke  for sete og ratt, Brake assist plus cross traffic, Garmin Map Pilot, Dynamic handling, Airmatic luftfjæring, 360 graderes kamera, Audio 20, Thermatic, Adaptive highbeam assist , LED intelligent light system, sota bakvinduer og støyisolerende glass, handsfree access, easy-pack el.bakluke, keyless go-start , 4Matic, automatgir 7G-TRONIC PLUS.

Men skulle mulig valgt Burmeister lydanlegg?

Posted

du skulle hatt burmester ja!!

hvis noe må gå for å få plass til Burmester i budsjettet, så hadde jeg droppet støyisolerende glass og 360, og bare tatt ryggekamera samt burmester.

Posted

du skulle hatt burmester ja!!

hvis noe må gå for å få plass til Burmester i budsjettet, så hadde jeg droppet støyisolerende glass og 360, og bare tatt ryggekamera samt burmester.

Enig, hadde ikke giddet å ta 360-kamera. Ellers mye annet jeg ville kuttet ut for å få AMG-pakken, som jeg mener er et must på disse. Fått mye positive tilbakemeldinger spesielt for fronten med AMG-pakken. Men det viktigste er jo at man selv liker den.

Har ikke hørt standard-anlegget. Er fornøyd med Burmester, men er ikke "blown away", liksom. Ikke voldsom forskjell ift. det oppgraderte anlegget til 3.000,- ekstra som jeg hadde i VW CC'n. Men forhåpentligvis er det en god del bedre enn standardanlegget.

Men speilpakke hadde JEG glatt droppet. 5.000,- for å få innklappbare speil (som jeg aldri har trengt) + aut. avblendbart innvendig speil (for så vidt standard på de aller fleste andre biler, men..)

Kjøreassistentpakke er også avhengig av skikkelige kantlinjer i veien, ikke snø osv. for å fungere optimalt. Koster mye for noe som kanskje ikke alltid vil fungere som det skal? Har man først Distronic er uansett køkjøring en lek :)

Spørsmålet er også om handsfree Access er noe som er bestilt ekstra? Du har jo Bluetooth handsfree standard i bilen, trenger ikke noe mer, dette fungerer veldig bra.

Posted

Handsfree Access er adgangskontroll uten å bruke nøkkel og en må ha dette for å få åpning av bakluka med å vifte under bakfangeren.

Selvsagt, tenkte på noe heelt annet jeg

• 2 weeks later...
Posted

Var og prøvekjørte nye hybriden (c350) i går. Var et fantastisk drag i den, stor forskjell fra min c180.

Synes min c180 girer litt mye ved cruise fart i lett oppover helling og i oppoverbakker, litt svak motor for bilen.

Skal jeg ha ny c, da er hybriden et klart alternativ.

Posted

Var og prøvekjørte nye hybriden (c350) i går. Var et fantastisk drag i den, stor forskjell fra min c180.

Synes min c180 girer litt mye ved cruise fart i lett oppover helling og i oppoverbakker, litt svak motor for bilen.

Skal jeg ha ny c, da er hybriden et klart alternativ.

kjør hybriden nå batteriene er utladet og den lader for fult , da er det ikke mye juice til og gasse med . For ikke og snakke om forbruket .....
Guest alexanderst
Posted

Så en ny C-klasse i dag med en grill jeg aldri har sett før. Så ut som en plate som var snekret inn. Styggeste jeg har sett på lenge, tror kanskje dette er classic-grillen. For all del unngå den!

Posted

kjør hybriden nå batteriene er utladet og den lader for fult , da er det ikke mye juice til og gasse med . For ikke og snakke om forbruket .....

Er det noe du har prøvd, eller noe du tror?

Den har jo ca 200 hk på bensinmotoren. Og selvfølgelig går forbruket da opp. Men min c180 bruker nå aldri ned mot oppgitt forbruk den heller, uansett hvor snillt jeg kjører.

Posted

Er det noe du har prøvd, eller noe du tror?

Den har jo ca 200 hk på bensinmotoren. Og selvfølgelig går forbruket da opp. Men min c180 bruker nå aldri ned mot oppgitt forbruk den heller, uansett hvor snillt jeg kjører.

jeg satt bare på , men vi var 4 i bilen - motoren måtte høyt i turtall for og "virke" sprek og det var ikke bil for meg ...... mener det blei ca litern på mila ....

Posted

Rart at hybriden gikk tom. Den skal jo lade underveis.

Men hvis man har slått av all regenerering, kjørt bare på strøm og tømt batteriene, og med 4 stk i bilen + 2-300kg ekstra vekt fra batteriene sier seg selv at 180hk ikke er all verden og at forbruket er høyt.

Posted

Rart at hybriden gikk tom. Den skal jo lade underveis.

Men hvis man har slått av all regenerering, kjørt bare på strøm og tømt batteriene, og med 4 stk i bilen + 2-300kg ekstra vekt fra batteriene sier seg selv at 180hk ikke er all verden og at forbruket er høyt.

Ja det burde vel være en gjennomtenkt løsning fra mb.

Jeg synes ihvertfall hybriden var bra. Og 2-literen med 211hk uten elmotor, skal jo ikke være noen sinke heller.