Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. w202 96n min blir varm når den står stille i drive og i lav fart. det vil si på rødt lys, i kø osv. den holder seg fint på 80 grader i høyere hastigheter. kan ikke kjøre bilen så mye i byen på dagen pga kø og lyskryss osv. hva kan være problemet? jeg har ikke peiling. takk for svar.

Posted

Kan ikke så mye om bil/motor. men om er en c200 96. altså 2. literen.

altså den blir sakte men sikkert varmere og varmere. den skal holde seg på ca 80 grader. hvis jeg kjører sakte (kø) eller står stille lenge nok. så vil den gå opp mot det rød merket. altså 120. har heldigvis ikke hatt den så varm. har alltid hatt muligheten til å kjøre fort igjen når den stiger mot 90-100 så da blir den 80 grader etterhvert.

Posted

Kjølevifta er ikke nødvendig før motoren når en 102-110 grader.

En bensinmotor går bare bedre og bedre jo varmere den er. Det er helt idioti å tro at en bensinmotor ligger stabilt på 80 grader, i såfall ville jeg vært mye mer bekymret enn en som beveger seg.

Posted

den blir så varm at det koker og damper ut av panseret. og den går ikke ned mot 80 igjen før jeg kjører fort eller setter varmen på fult inni bilen. så står jeg lenge nok i kø så vil den stige til 120 grader og bli der.

Posted

er det noen lekasje ett sted da??

radiator, varmeregister+++

Ikke sjelden den vifta ikke slår inn. Går vifta rundt med full kraft eller er den bare med rundt???

En hører det gått da den er skikkelig i inngrep.