KungEazy Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Hei. w202 96n min blir varm når den står stille i drive og i lav fart. det vil si på rødt lys, i kø osv. den holder seg fint på 80 grader i høyere hastigheter. kan ikke kjøre bilen så mye i byen på dagen pga kø og lyskryss osv. hva kan være problemet? jeg har ikke peiling. takk for svar. Quote
E_S Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Hvor varm? Litt svingning er helt normalt. Hvilken motor har du? Elektrisk eller mekanisk (remdrevet) kjølevifte? Quote
KungEazy Posted August 2, 2015 Author Posted August 2, 2015 Kan ikke så mye om bil/motor. men om er en c200 96. altså 2. literen. altså den blir sakte men sikkert varmere og varmere. den skal holde seg på ca 80 grader. hvis jeg kjører sakte (kø) eller står stille lenge nok. så vil den gå opp mot det rød merket. altså 120. har heldigvis ikke hatt den så varm. har alltid hatt muligheten til å kjøre fort igjen når den stiger mot 90-100 så da blir den 80 grader etterhvert. Quote
FrodeS Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 mekanisk Opp til 100 er ikke unormalt, men vesentlig over det skal den ikke. Quote
Paalig Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Husker vår c180 fra 94 hadde helt samme problem.. Det hadde den all den tid vi hadde den Quote
Eirik Tømmerås Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Jeg vet ikke så mye om 202, men den gamle M102 motoren hadde en sensor som startet vifta og som brukte å tulle litt. Kan det være sensorfeil på din? Quote
Helge Josefsen Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Spørs om vifta i det heltatt starter på temperaturer under 100 grader. På 124'n må den litt over 100 grader før den første vifta starter Quote
Simen Malerbakken Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Kjølevifta er ikke nødvendig før motoren når en 102-110 grader. En bensinmotor går bare bedre og bedre jo varmere den er. Det er helt idioti å tro at en bensinmotor ligger stabilt på 80 grader, i såfall ville jeg vært mye mer bekymret enn en som beveger seg. Quote
KungEazy Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 den blir så varm at det koker og damper ut av panseret. og den går ikke ned mot 80 igjen før jeg kjører fort eller setter varmen på fult inni bilen. så står jeg lenge nok i kø så vil den stige til 120 grader og bli der. Quote
KungEazy Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 men det er det jo ikke. kan radiatoren forsatt være tett? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Du har neppe tett radiator i.o.m at du får normal temp. når du kjører, det er nok vifta Quote
KungEazy Posted August 6, 2015 Author Posted August 6, 2015 vifta er byttet og går som bare det. Quote
Tor Anton Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 er det noen lekasje ett sted da?? radiator, varmeregister+++ Ikke sjelden den vifta ikke slår inn. Går vifta rundt med full kraft eller er den bare med rundt??? En hører det gått da den er skikkelig i inngrep. Quote
KungEazy Posted August 8, 2015 Author Posted August 8, 2015 hører vifta godt. har hadde ikke tatt handa borti den når motoren står å går for å si det sånn. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.