dclemme Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 Da er drivakselen skiftet og den går igjen som en drøm! Bilen er EU godkjent, hel og fin. Nye framskjermer, renoverte calipere og masse annet småtteri. Nesten nye Nokian Hakka u/pigg. Slitt på vangen på førersetet, ellers strøkent interiør. Absolutt alt fungerer fin fint på bilen. Noe rust rundt tanklokk og antenne. Selges høystbydende over 12000,- Tlf.: 41305068 Daniel/Oslo Quote
FredrikE300D Posted July 31, 2015 Posted July 31, 2015 Har du sjekka at du ikke har røket en drivaksel bak? Det er merkelig at du mister alle gir sånn med et smell. Står bilen når du setter den i park? Selger du den kun på grunn av denne feilen? Vil tro en som er interessert i å evt. skifte denne(om det er det som faktisk er feil) får seg en bra bil for pengene Quote
dclemme Posted August 1, 2015 Author Posted August 1, 2015 Hmm, nei det er jeg slettes ikke sikker på. Den står heller ikke i park. Og ja, det er eneste grunnen til at jeg selger den. Aller helst vil jeg beholde den. Er det grei sak å skifte selv med vanlig verktøy og 3 tommeltotter? Tror jeg skal ta meg en tur under bilen jeg, fikk plutselig håp her nå. (Forbehold er tatt) 😉 Quote
FredrikE300D Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 30mm tolvkant pipe til mutteren i navet, samt M10 XZN pipe til å løsne akselen fra differensialen er alt som behøves, og en jekk + en bukk el. som sikring selvfølgelig. Ny aksel kan skaffes brukt eller ny. Quote
Jørgen F.J Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Kan vel kansje også være hardyskiven? Edit: hvis du strekker deg under og når stikk akslingene kan du kansje klare å kjenne om de er ¨løse¨ Quote
dclemme Posted August 2, 2015 Author Posted August 2, 2015 Venstre stikkaksel var mer undervognspynt enn et drivende medium ja! ☺ Så da er det bare å lete opp en slik en. Passer alle stikkaksler uten asd? Quote
FredrikE300D Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Du får si ifra om du vil låne en XZN pipe til formålet å løsne akselen fra differensialen, bor rett utenfor Oslo(Kolbotn/Oppegård), skal kjøre gjennom Oslo ved ukeslutt. Quote
dclemme Posted August 2, 2015 Author Posted August 2, 2015 Det vil jeg absolutt. Prøve å skaffe en aksling først. Tusen hjertelig takk for tilbudet og all hjelp så langt! Quote
Jørgen F.J Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Vet ikke hvordan det er, men finnes vel store og små differ til disse bilene ? Quote
dclemme Posted September 10, 2015 Author Posted September 10, 2015 Takk til Fredrik for lån av verktøy, det fungerte som bare juling! Likevel har jeg tenkt å selge bilen til fordel for firmabil. Selges fort og gæli. Quote
Recommended Posts