Jump to content

Recommended Posts

Posted

som topic hinter til så synes jeg at min w211 har mye turbolyd. når man kjører(serlig ved kald motor) så må jeg smått se i speil da jeg tror det er utrykningskjøretøy bak meg.. det er mest når jeg kjører forsiktig, bruker jeg gassen så blir det mindre(mere fart på turbo)

har en w210 med 536000 og der høres nesten ikke turbo..

 

Noen som vet om den skal være slik eller...??

Det er en 03 mod km.293000

 

Posted

Var på tur hjem fra ferie nå I kveld og fikk av og til noen rare lyder/viftelyder.  Kommer noen mil til ca 10-14 mil så skal jeg opp en lang bakke og fikk en skikkelig viftelyd. Så gikk den i en eller annen nødmodus. Står på en avkjørsel 30 mil hjemmefra og har sjekka forbindelser og finner ikke noe galt. Men det er begrenset hva jeg får sjekket I veigrøfta. Skal prøve å kjøre litt til I morgen og se hva som skjer.for barna gikk å la seg I vogna mens jeg dreiv på.

Men antar at det enten er hull I en slange eller så er turbo en defekt????

Posted

om turbo er defekt, så er det null drakraft, nødmodus på min var at motorlampe Orange kom på og at bilen ikke gikk mere enn 3000rpm, samt...masse hvit blå røyk.

Eller som på min..... en vannvittig drakraft og et hinsides turtall....Jeg hadde "runaway diesel"....
Posted

Jeg var vel max uheldig som opplevde dette på 340.000 km, er jo flere her inne som har 4-600.000 km på samme turbo. Min bil har antagelig ikke hatt et godt liv, turbomessig og da nyttet det ikke at vi bestandig lot bilen gå på tomgang før vi stoppet den, men nå er det ny turbo og den får den behandlingen den fortjener 8)

Posted

Skal lure meg på verksted men er bra sikker på at turbo en Ha kveld. . Ja jeg synes det er tidlig med 290000km. Men som noen nevner så har det mye med behandlingen de får

Posted

har nok alt med behandling ifra ny å gjøre, ikke alle som skjønner at dette er ei snelle med flere 10 talls tusen rpm, som slutter å smøre når du kutter motoren, alltid greit å gi bilen noen sekunder tomgang før stans...i alle fall om den har blitt pisket skikkelig. Samt også inngå forlik med motoren når den er kald på hvordan ting bør foregå, litt som en egen treningsøkt, du kjører ikke i gang med 150kg i benk eller 200kg markløft uten oppvarming... Ser hver dag idioter som til dels stopper bilen før bilen står i ro, altså jeg griner inni meg.

 

:(

Posted

har gjort om topic litt.

bilen står på verksted de fikk ikke tid til å gjøre noe med den i dag.

Men jeg tenker litt på dette og lurer på om det kan være problemer med innsuget??

Denne bilen har vel som 210 disse spjellene i innsuget?

Kan det være disse som lager de rare "viftelydene"?

 

Hadde slikt problem med en tidligere 210 jeg hadde og det er litt av de samme lydene som kommer..

 

Noen som vet????

Posted

det er ikke helt ukjent med intercoolere som har lekasje. Det fører til blåselyd å redusert effekt.

Og gul motorlampe vel?

 

ja den gule lampa lyser

Posted

da har bilen vært på feilsøk og det er slangen før intercooleren som har revnet...

Heldigvis så var det ikke turboras. får bilen om 2-3 dager og er spent om turbolyden ble mindre.

 

Takk for alle hint/meninger!! Det er bra vi har slike forum

Posted

Fikk tilbake bilen i dag og det funker greit.

MEN det er fremdeles mye turbolyd mellom ca 1200-1800rpm.

Har hatt av luftfilterboks etc og sett over slanger og klemmer men finner ingen feil.

Er det turboen som begynner å ta kveld?? eller er de bare slik? som tidligere nevnt så er den gått 290-295000km

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...