Jump to content

Recommended Posts

Posted

No har gearkassa mi tatt helt kveld, dvs at trykkplata/oljestyringa er sliten, og el-platen og converter er også tatt kveld,er snakk om en w211 220cd,2008 mod,med 420000 km på tellern.hva bør jeg passe på hør, finnes det noen såkalte bremsebånd inni den kassa som bør skiftes?

Jeg skal skifte el-plata/styringa,alle solenoidene,og converter,blir å få trykkplata/oljestyringa overhalt, da jeg ikke finner den online,så lurer jeg på om jeg må innom forhandler for å få den nye el-plata med solenoider til å virke?,eller finnes det noen form for obd2,som kan dette?.

Så har noen nån gode tips så hadde det vært flott.

Kan legge ut noen bilder underveis,men til nå så er bilen bare jekka opp, og jeg har tatt av mellomaksel,jeg har selvfølgelig merka mellomalslingen meget godt,slik at den blir rett satt sammen igjen

Posted

Ingen bremsebånd inne i 722.6 girkassene, kun lameller. Men det kan fort være betydelig billigere å få tak i en brukt kasse.

Hør evt med Berg's Automatservice vi har jo en avtale med dem og de er dyktige på automat.

Posted

Oki, takk for svar,hva koster det for nye lammeler?,noen som vet.og er det vanskelig å skifte lamellene, jeg har en avtale på å få dynokjørt girkassa etter overhalning,jeg skal ringe berg,s automatservice og høre med dem

• 2 weeks later...
Posted

Jeg fikk oppgitt 388/stk før klubbrabatt hos BOS, så med rundt 10 lameller i hver clutchpakke og 6 clutchpakker blir det ganske dyrt å bytte ukritisk. Hos online-teile kostet de halvparten, men det er fremdeles såpass mye penger at det må vurderes ut fra tilstanden på de gamle.