Zneb Posted July 28, 2015 Posted July 28, 2015 Takluken på den ene bilen min fungerer kun på vipp, når jeg prøve å åpne denhelt, så hører jeg at motoren går, og takluka går ned (som den gjør når den "dykker" ned i taket )kun på den ene siden. Jeg har prøvd å guffe på med wd40 for å få løsnet opp eventuelle tregheter på passasjersiden (den siden som ikke vil ned), men uten hell. Noen som har vært borti dette før? Luka går opp i vipp og lukker seg normalt fra den stillingen. 94 facelift w124. Quote
Tor Anton Posted July 28, 2015 Posted July 28, 2015 stor sjans for at noe i mekanismen har røket eller satt seg fast. Så lenge den går opp/ned å litt bakover så er det mindre sjanse for at det er vaieren som er problemet. er du VELDIG forsiktig kan du sette på en pipe på motoren å prøve å åpne den med en skralle. Det er litt vrient å få av trekket i luka uten å åpne luka. Jeg pleier å nappe den ned i forkant (sitter 4 propper der), holde igjen trekket mens jeg kjører luke bakover for så å ta trekket opp igjennom hullet. Får du ikke åpnet luka så må en bare dra trekket med i bilen. Du kan ødelegge de skinnene som drar med trekket opp da du tilter luka og trekket,men det er en sjanse en må ta. Quote
Simen Malerbakken Posted July 28, 2015 Posted July 28, 2015 Den ene av de to bakelittskinnene har røket, og nå som du har dynket med parafin kommer den andre til å ryke også, de tåler ikke petroleumsprodukter. Kjøp to nye bakelittskinner så går det bra. ALDRI ALDRI bruk annet enn taklukefett til taklukemekanismen. Quote
Zneb Posted July 28, 2015 Author Posted July 28, 2015 Det var jo litt kjipt da. Får prøve å få demontert da ja, takker for svar Quote
Simen Malerbakken Posted July 28, 2015 Posted July 28, 2015 Et generelt tips er at bokser med WD40 eller CR-C 5-56 etc etc Gå straks ut å merk alle boksene med "MÅ IKKE BRUKES PÅ BILER" Så kjøper man mer egnet utstyr til bilen..... Dette er i bunn og grunn parafin tilsatt parfyme. Quote
Recommended Posts