Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har i lengre tid syntes at min 1997 s210 300Tdt lider under lengre kjøreturer der bremsene fort går varme og mister mye av effekten. Lurer derfor på om noen har erfaring med kostnadseffektive oppgraderinger, helst bolt-on.. Har hørt at e55 bremser er en bra oppgradering, men ser disse ligger relativt høyt i prissjiktet.. Er det bedre klosser og bremseskiver å få kjøpt til disse bilene eller hva vil dere anbefale?

På forhånd takk :)

Posted

Hei, har i lengre tid syntes at min 1997 s210 300Tdt lider under lengre kjøreturer der bremsene fort går varme og mister mye av effekten. Lurer derfor på om noen har erfaring med kostnadseffektive oppgraderinger, helst bolt-on.. Har hørt at e55 bremser er en bra oppgradering, men ser disse ligger relativt høyt i prissjiktet.. Er det bedre klosser og bremseskiver å få kjøpt til disse bilene eller hva vil dere anbefale?

På forhånd takk :)

Om dette er på lengre kjøreturer så vil jeg tro det er noe som henger på.

Kan være at det er noe feil med bremsene du har og dermed blir de dårligere.

Kombinasjon av dårlige skiver (for harde) og dårlige klosser (dårlig friksjonsbelegg) kan medføre gassing og svekkelse av bremsene. Sjekk også at bremsene går tilstrekkelig tilbake og ikke henger på.

Bremsene på din bil bør utgangspunktet være mye mer enn du trenger på din bil.

Posted

Her er det tydelig at noe er feil.

jekk opp å snurr på hjulene.

du kan å ta av hjulene å vri på navet å kjenne.

går det tungt så ta ut klossene å rengjør skikkelig det klossene skal sitte. Klossene skal være "løse" å gli lett.

stemplet(ene) skal å sli lett inn og ut av caliper. Ikke uvanlig at det er rust på stempel så det går tungt inn, noen ganger ikke i det hele tatt.

Har bremser ligget på i lengre tid så bør hjullager å få en sjekk.

Du bør å bytte bremseveske.

Posted

Har nylig byttet bremsevæske + luftet bremser rund baut. Er nye skiver+ klosser bak, tok samtidig og frigjorde stemplene som hang, da de var trege på innersiden. Så de skal ikke ligge på, men har merket at bremsene foran er utrolig varme etter en kjøretur så er godt mulig stemplene framme fortsatt er litt trege.. Den bør ha nye skiver foran etterhvert da de begynner å bli slitt, så tenkte at det var en prima mulighet til å oppgradere de. Takker for svar.

Posted

Ofte sett at nye klosser går tungt eller sitter fast. Jeg pleier å rengjøre godt på caliperen å file av på klossen litt der de skal ligge ann å ha på kobberpasta.