Guest Dan Herland Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Har en 230 E 87 modell, der under ett kraftig regnskyll sakket farten på vindusviskeren. Trodde først det var innbildning, men viste seg at det kom og gikk, til problemet var der permanent. Snakket med MB og de hadde aldri hørt om det. Foreslo å smørre med silicone spray. Men ikke lett å komme til der. vet heller ikke hvordan åpne visker funksjonen. Er jo bare en arm. De mente det kunne være tørt eller lite smørning der. Åpen for forslag. Vil helst være litt i forkant slik at jeg ikke plutselig står på fjellet uten visker på nattestid i "pøs vann". Send gjerne mail. Bor i Stavanger hvis noen kan hjelpe , reiser hele Vestlandet også med bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Du har høyst sannsynlig en utslitt vindusvisker motor. De mener sannsynlig at du skal smøre opp armen som går inn og ut av selve klumpen hvor hele mekanismen sitter. Denne kommer du til ved å enkelt og greit vippe opp lokket som sitter nederst på selve armen mot klumpen som rommer mekanismen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dan Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Skal jeg kjøpe "NY" motor, eller brukt? Evt hvor, og hvor mye koster dette? Prøvde å finne ut om det lot seg gjøre å "vippe" opp det dekselet , uten godt resultat. Bare å kjøre skrujern i kanten og vippe? Lagde bare merker. Så at det var skruer som gikk inn fra undersiden. Er det vanskelig å bytte denne motoren? Har kjøpt Haynes Manual Fantastisk raskt svart, forresten. Bukker dypt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Du bytter selvsagt motoren mot en ny. Å kjøpe brukt her er bare dumt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Angående lokket på viskerarmen: Her er lokket vippet opp Skru ut denne skruen og du kan ta av hele armen. Hvis du skrur på viskeren og skrur av motoren når vifta er midt på ruta kan du flytte armen fram og tilbake så mye du vil. Slik ser hele greia ut når den er tatt ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dan Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Fantastisk Må jo prøve dette nå. Kan vel ikke koste all verden den motoren der? Etter å ha løst skruen og tatt av armen. Er det bare til å løfte av "klumpen" da? Var rimelig trangt å komme til å få løst motoren og.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein A Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 se linken om bytting av cupe vifte, er beskrevet der : http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=99&topic=10019.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Fantastisk raskt svart, forresten. Bukker dypt. Du ble så imponert at du meldte deg inn i klubben ser jeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dan Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Det har du fullstendig rett i. Må jo se om det virkelig er så morro å eie MB så det blir sagt her Hjelper det å se på kupe viften for å bytte visker motor? Skal uansett se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Bildene jeg brukte i min post er hentet derfra, du må nemlig ta av viskermekanismen når du skal bytte kupevifte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Min begynte også slik. jeg demonterte hele mekanismen og smurte opp. funka som ny etterpå. Var nesten ikke noe brukbar grease igjen.MEN det var en hekkans jobb å finne ut hvordan demonteringen skulle gjøres, for ikke å snakke om at jeg måttte stille inn armen fire ganger etterpå da jeg ikke hadde merket delene i hvilestilling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dan Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Tusen takk. Skal prøve det og. Sliter fortsatt med det "trikset" med å få av dekselet på viskeren på "klumpen". Va det KUN den unbrakoen som måtte løsnes? Fint hvis noen har en ide. Liker ikke ødelegge. HAr allerede brukket en liten del av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Den unbracoen er for å løsne selve armen. Har du tenkt til å prøve å smøre opp hele mekanismen er det nok smart å ta hele greia ut slik som i det siste bildet i posten min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dan Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Okey. Bør vel sette av en liten time , da. Bare håper at det holder å smøre opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Du behøver forresten ikke å ta av armen for å demontere hele dritten. Det er bedre å ta ut hele mekanismen fra bilen, så kan du heller se litt nærmere på det da for å se grunnen til at du ikke får opp lokket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts