Jump to content

Defekt vindusvisker 124 serie 87 mod, sakker farten


Guest Dan Herland

Recommended Posts

Guest Dan Herland

Har en 230 E 87 modell, der under ett kraftig regnskyll sakket farten på vindusviskeren. Trodde først det var innbildning, men viste seg at det kom og gikk, til problemet var der permanent. Snakket med MB og de hadde aldri hørt om det. Foreslo å smørre med silicone spray. Men ikke lett å komme til der. vet heller ikke hvordan åpne visker funksjonen. Er jo bare en arm. De mente det kunne være tørt eller lite smørning der.

 

Åpen for forslag. Vil helst være litt i forkant slik at jeg ikke plutselig står på fjellet uten visker på nattestid i "pøs vann".  :D

 

Send gjerne mail. Bor i Stavanger hvis noen kan hjelpe , reiser hele Vestlandet også med bilen.

Link to comment
Share on other sites

Du har høyst sannsynlig en utslitt vindusvisker motor. De mener sannsynlig at du skal smøre opp armen som går inn og ut av selve klumpen hvor hele mekanismen sitter. Denne kommer du til ved å enkelt og greit vippe opp lokket som sitter nederst på selve armen mot klumpen som rommer mekanismen.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg kjøpe "NY" motor, eller brukt? Evt hvor, og hvor mye koster dette?

Prøvde å finne ut om det lot seg gjøre å "vippe" opp det dekselet , uten godt resultat. Bare å kjøre skrujern i kanten og vippe? Lagde bare merker. Så at det var skruer som gikk inn fra undersiden.

 

Er det vanskelig å bytte denne motoren? Har kjøpt Haynes Manual  :lol:

 

Fantastisk raskt svart, forresten. Bukker dypt.  :D

 

Link to comment
Share on other sites

Angående lokket på viskerarmen:

lokk_over_visker.jpg

Her er lokket vippet opp

 

skrue_til_visker.jpg

Skru ut denne skruen og du kan ta av hele armen.

 

Hvis du skrur på viskeren og skrur av motoren når vifta er midt på ruta kan du flytte armen fram og tilbake så mye du vil.

 

vindusviskermotor.jpg

 

Slik ser hele greia ut når den er tatt ut...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk  :D

 

Må jo prøve dette nå. Kan vel ikke koste all verden den motoren der?

 

Etter å ha løst skruen og tatt av armen. Er det bare til å løfte av "klumpen" da? Var rimelig trangt å komme til å få løst motoren og.... :?

Link to comment
Share on other sites

Det har du fullstendig rett i.    Må jo se om det virkelig er så morro å eie MB så det blir sagt her :D

 

Hjelper det å se på kupe viften for å bytte visker motor?

Skal uansett se.  :)

Link to comment
Share on other sites

Min begynte også slik. jeg demonterte hele mekanismen og smurte opp. funka som ny etterpå. Var nesten ikke noe brukbar grease igjen.MEN det var en hekkans jobb å finne ut hvordan demonteringen skulle gjøres, for ikke å snakke om at jeg måttte stille inn armen fire ganger etterpå da jeg ikke hadde merket delene i hvilestilling.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk. Skal prøve det og.  Sliter fortsatt med det "trikset" med å få av dekselet på viskeren på "klumpen". Va det KUN den unbrakoen som måtte løsnes?

 

Fint hvis noen har en ide. Liker ikke ødelegge. HAr allerede brukket en liten del av.  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...