Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har allerede en W140, som jeg ønsker å sette i stand til utstillinger, og en W220 S320 som jeg bruker daglig.

Nå går jeg å tenker på om jeg skal bytte ut W220 med en nyere bruksbil. W220 er kjempefin med masse utstyr, men begynner jo å bli gammel.

Får nå tak i en 2010 E200 CDI Avantgarde med panorama, skinn og keyless. Drosjekjørt med kmstand 314000. Hel og fin med mye kvitteringer.

Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, skal jeg beholde W220 et par år til eller skal jeg kjøpe W212? Har prøvekjørt W212 og den er kjempegod å kjøre, men får ikke den godfølelsen jeg får i W220, noe som gjør det til et vanskelig valg  :?

Ser frem til å høre innspill fra dere :)

Posted

Mitt synspunkt:

S=best, men dyrest i drift

E200CDI = billig, men feil motor etter min smak.

Konklusjon : jeg ville ventet på en 220, minst,  før du graderer ned til E:)

Posted

Takk for synspunkt :) Jeg er enig i at S-klasse er best, men tenkte bare å rette all oppmerksomhet mot en S-klasse og da ha en grei bruksbil til og fra jobb. Men S-klasse er vanedannende og å gå fra den føles vanskelig :?

Posted

Det er klart at en 212 fungerer relativt billig mens man pusser opp en 140. Å pusse opp en s mens man har en annen s som bruksbil, kan fort koste en del mer.

En 200 cdi vil kunne frigi endel driftskostnader som man kan bruke på140'n

Posted

Enig i det, tommern57. Det vil frigjøre en del driftskostnader, men er egentlig ikke så opptatt av det, tenker mer på om jeg burde bytte s'n ut med en nyere bil eller bare beholde s'n. Har jo påkostet s'n en god del så den burde jo gå rimelig problemfritt en stund. Nyere bil hadde vært fint, men godfølelsen i W220 er vanskelig å gå fra. Tenkte derfor om dere hadde synspunkter på hvilke av disse to dere hadde valgt uavhengig av driftskostnader.

Posted

S, men ikke om du trenger stasjonsvogn fordelene. Barnevogn, ski, møbler osv går jo lettere inn i stv, men kjøreopplevelsen er vel et par tre knepp opp i S? Jeg savner flyten i min gamle w126:)

Guest alexanderst
Posted

Om det var den brune E-klassen du så på, var den veldig pen!

Posted

Jepp, det var den brune på finn. Jeg kjøpte den, renset interiøret og tok en grundig polering. Kjørte den et par uker for å se om jeg likte den, men trivdes best i S'n, solgte derfor E'n videre i går med en liten fortjeneste :D

Posted

Å tjene penger på bil er ikke lett i dag...

Lurer på hvordan folk klarer det. Pruter dere prisen ned kraftig når dere kjøper bilen? Eller har selger bare lagt ut til helt feil pris? Ved salg da - nekter dere å gå ned i pris?

Posted

Enig i at det ikke er lett å tjene penger på bil i dag. Denne kjøpte jeg på Vestlandet (bor selv i Akershus), og den var priset en del lavere enn tilsvarende biler. Så tilfeldigvis akkurat på finn når den ble lagt ut og gjorde en handel per telefon. Fikk den 5000kr under prisen i annonsen, så jeg prutet jo litt. Tanken var at dersom jeg skulle bestemme meg for å ha den slapp jeg å tape for mye etter et par år. Men når jeg bestemte meg for å beholde S'n så jeg at jeg kunne tjene litt på E'n. La den ut til en grei pris og solgte den etter 4 dager for noe under prisforlangende, men likevel med en grei fortjeneste. Så i dette tilfellet vil jeg nok si at han jeg kjøpte bilen fra kunne lagt den ut til en høyere pris og fått det.

Jeg er ikke så flink til å prute, prøver bare å finne en bil som er rimeligere enn tilsvarende for så å kunne ha marginen som fortjeneste :) vel og merke er det ikke ofte biler er rimeligere enn tilsvarende, men det hender :D

Guest alexanderst
Posted

Så det var din annonse jeg så på altså. Du skal selge en A-klasse også?  8)