Robin-Andrè Barmo Posted July 24, 2015 Posted July 24, 2015 Hei. Jeg har en mercedes-benz 200 te 1991 model s124 serien. Jeg trenger sårt hjelp av genier som har peiling på strøm, saken er den at alt av intriørlys som instrumentlys, lys i bryter til takluka, alt av luftdyser som har lys er totalt død så jeg har vært i sikringsboksen og sjekket alle sikringer og knikket dem og byttet det meste av sikringer som jeg antok var gåen, men ingenting hjelper så jeg trenger sårt hjelp. Quote
SigurdB Posted July 24, 2015 Posted July 24, 2015 Prøv å skru på knappen som reserver tripp telleren mulig der er dårlig kontakt i reostaten som sitter på baksiden Quote
Robin-Andrè Barmo Posted July 24, 2015 Author Posted July 24, 2015 Jeg prøvde det, men det hjelper ikke for jeg sitter i bilen akkurat no. Quote
Robin-Andrè Barmo Posted July 24, 2015 Author Posted July 24, 2015 Kan man bytte reostarteren og er den kjempe dyr å kjøpe. ? Quote
SigurdB Posted July 24, 2015 Posted July 24, 2015 Tror jeg betalte 4-500kr for min. Det er vel også en sikkring bak på instrumenthuset som går på interiørbelysningen. Kam være verdt å sjekke dem før du kjøper noe deler Quote
Robin-Andrè Barmo Posted July 25, 2015 Author Posted July 25, 2015 Er det veldig vanskelig å ordne dette selv for jeg har ikke vært borti dette tidligere. Quote
Simen Malerbakken Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Er det veldig vanskelig å ordne dette selv for jeg har ikke vært borti dette tidligere. Dette er meget enkelt, husk bare å løssne wiren til speedometer nede på girkassen før du begynner, så slipper du dansende speedoemeter etterpå. Reostaten kan som oftest rengjøres og brukes igjen, er det brudd på kobbertråden må den naturligvis skiftes, eller du kan lodde på en lask og koble den ut. Sjekk sikringen (Rød pæreholder bak på KI) Quote
modzona Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Dele nr på ny er A 000 542 38 25. Måtte bytte den på en av mine biler. Viste seg at det var en lodding som var gått opp. Quote
Robin-Andrè Barmo Posted August 21, 2015 Author Posted August 21, 2015 Hei folkens vil bare si tusen takk for hjelpen med tips og råd for nu har jeg fått byttet reostaten som ble nevnt som feil på dette og nu lyser det som bare det i dashbordet og i spedometerhuset og atter engang tusen takk. 😊 Quote
Eirik Tømmerås Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 Var den dyr, reostaten? Jeg har problem med den på 190´n, lyset hakker og blir borte. Quote
Robin-Andrè Barmo Posted August 22, 2015 Author Posted August 22, 2015 Hei. 564 kr koster reostatdelen og jeg spurte verkstedet hva dem tok å bytte delen så jeg fikk et tilbud på 1833 kr med delen ferdig levert på bilen noe jeg slo til på for å slippe å skru midt i gata i sentrum. Quote
Eirik Tømmerås Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 Er det veldig vanskelig å ordne dette selv for jeg har ikke vært borti dette tidligere. Dette er meget enkelt, husk bare å løssne wiren til speedometer nede på girkassen før du begynner, så slipper du dansende speedoemeter etterpå. Reostaten kan som oftest rengjøres og brukes igjen, er det brudd på kobbertråden må den naturligvis skiftes, eller du kan lodde på en lask og koble den ut. Sjekk sikringen (Rød pæreholder bak på KI) Hva mener du med dansende speedometer hvis man ikke løsne wiren ved girkassen? Jeg har nemlig "dansende" speedometer til tider på 190´n. Quote
Recommended Posts