Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg har en mercedes-benz 200 te 1991 model s124 serien. Jeg trenger sårt hjelp av genier som har peiling på strøm, saken er den at alt av intriørlys som instrumentlys, lys i bryter til takluka, alt av luftdyser som har lys er totalt død så jeg har vært i sikringsboksen og sjekket alle sikringer og knikket dem og byttet det meste av sikringer som jeg antok var gåen, men ingenting hjelper så jeg trenger sårt hjelp.

Posted

Tror jeg betalte 4-500kr for min. Det er vel også en sikkring bak på instrumenthuset som går på interiørbelysningen. Kam være verdt å sjekke dem før du kjøper noe deler

Posted

Er det veldig vanskelig å ordne dette selv for jeg har ikke vært borti dette tidligere.

Dette er meget enkelt, husk bare å løssne wiren til speedometer nede på girkassen før du begynner, så slipper du dansende speedoemeter etterpå.

Reostaten kan som oftest rengjøres og brukes igjen, er det brudd på kobbertråden må den naturligvis skiftes, eller du kan lodde på en lask og koble den ut.

Sjekk sikringen (Rød pæreholder bak på KI)

• 4 weeks later...
Posted

Hei folkens vil bare si tusen takk for hjelpen med tips og råd for nu har jeg fått byttet reostaten som ble nevnt som feil på dette og nu lyser det som bare det i dashbordet og i spedometerhuset og atter engang tusen takk. 😊

Posted

Er det veldig vanskelig å ordne dette selv for jeg har ikke vært borti dette tidligere.

Dette er meget enkelt, husk bare å løssne wiren til speedometer nede på girkassen før du begynner, så slipper du dansende speedoemeter etterpå.

Reostaten kan som oftest rengjøres og brukes igjen, er det brudd på kobbertråden må den naturligvis skiftes, eller du kan lodde på en lask og koble den ut.

Sjekk sikringen (Rød pæreholder bak på KI)

Hva mener du med dansende speedometer hvis man ikke løsne wiren ved girkassen? Jeg har nemlig "dansende" speedometer til tider på 190´n.