orjanaasen Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Har hørt flere ganger at man må inn med ekstra oljekjøler til automatkassa når man monterer hengerfste, stemmer dette? Jeg vurderer å montere hengerfeste på mon vito,2,3 bensin og automat. Den kan jo i utgangspunktet dra 2000 kg.. Quote
RuneT Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Hva kravet er, vet jeg ikke, men mine 638 har hatt hengerfeste men ikke ekstra oljekjøler. Den siste jeg hadde, en v200cdi, dro diiiger campingvogn en hel sommer. Ingen tegn til brent olje i kassa etter den sommeren. Men som sagt, jeg vet ikke hva de tekniske kravene er. Min erfaring er også at når man kjører automat med tungt lass, så velger jeg et gir som gir høyere turtall når det røyner på i småkjøring, lave hastigheter og motbakker. Tror det gir bedre oljesirkulasjon og kjøling. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Vet at på 211 er det kun krav om kraftigere elektrisk kjølevifte for radiatoren/oljekjøleren Quote
Toalmar Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Vet at på 211 er det kun krav om kraftigere elektrisk kjølevifte for radiatoren/oljekjøleren samme gjelder også 204 mener jeg ganske sikkert man går fra den vanlige på 400 watt til en på 600 watt Quote
Recommended Posts