Kirer45 Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 hentet R 107 fra vinteropphold i garasje. Startet med en gang etter 7 mdr hvile. Vel parkert på gård/ garasje, skiftet jeg hjul. Ved start hørtes et klikk - og det var det. Har etterladet batteri. Ikke noe problem med spenning/strøm. Etter å ha vridd på nøkkel virker det som all strøm forsvinner for en stund. Jeg er snart hårløs etter å ha klødd meg i hodet. Noen tips å hente her? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Det kan ikke være noen releer av noe slag som skaper trøbbel for deg? Quote
Will Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Forstår det slik at varsellamper osv. kommer på som normalt når du setter på tenningen? I så fall, er det mulig å komme til på starter på denne? Da kan du prøve å starte den med et skrujern over innslaget og hovedstrømmen inn på starteren. Bare vær 100% sikker på at bilen står i fri/park når du prøver dette. Hvis den da ikke starter har du enten dårlig batteri, gåen starter eller dårlig jording/kontakt mellom starter-batteri. Quote
FredrikE300D Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Skrudd til batteripolskoene skikkelig også? Quote
Helge Josefsen Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Samme problemet hadde jeg på min r107. Og det var som Fredrik skiver, en løs kobling til batteriet Quote
Toalmar Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Støtter meg på samme greia som flere tidligere her. er nok en dårlig kontakt i forbindelse med batteriet. Tilkoblingen tåler liten belastning, men så fort man skal belaste stort, sånn som å starte klarer den det ikke. Sjekk tilkoblingen til batteriet og mot starter / jord. Quote
Stig Posted July 24, 2015 Posted July 24, 2015 Forsøk også å starte bilen i nøytral og ikke i park. Quote
Recommended Posts