Jump to content

Recommended Posts

Posted

:( hentet R 107 fra vinteropphold i garasje. Startet med en gang etter 7 mdr hvile. Vel parkert på gård/ garasje, skiftet jeg hjul. Ved start hørtes et klikk - og det var det. Har etterladet  batteri. Ikke noe problem med spenning/strøm.

Etter å ha vridd på nøkkel virker det som all strøm forsvinner for en stund. Jeg er snart hårløs etter å ha klødd meg i hodet.

Noen tips å hente her?

Posted

Forstår det slik at varsellamper osv. kommer på som normalt når du setter på tenningen? I så fall, er det mulig å komme til på starter på denne? Da kan du prøve å starte den med et skrujern over innslaget og hovedstrømmen inn på starteren. Bare vær 100% sikker på at bilen står i fri/park når du prøver dette. Hvis den da ikke starter har du enten dårlig batteri, gåen starter eller dårlig jording/kontakt mellom starter-batteri.

Posted

Støtter meg på samme greia som flere tidligere her. er nok en dårlig kontakt i forbindelse med batteriet.

Tilkoblingen tåler liten belastning, men så fort man skal belaste stort, sånn som å starte klarer den det ikke.

Sjekk tilkoblingen til batteriet og mot starter / jord.