Eirik Tømmerås Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Mottok i dag ny vacuumklokke til tanklokket til min 190E, men skjønner ikke helt hvordan vacuumet skal kobles til for det er ingen nippel til slange, er det bare plastrøret som skal stikkes inn og så låses den automatisk og så skal det være en T eller Y utenfor aktuatoren? Grunnen til at jeg spør så dumt er at denne klokka var fjernet og vacuumslangen var skjøtet forbi da jeg kjøpte bilen så jeg har ingenting å se etter. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 22, 2015 Author Posted July 22, 2015 Er den "knotten" av gummi eller? Quote
FredrikE300D Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 På min bil er endene støpt sammen med slangen virker det som. Jeg har faktisk byttet på førerdørene idag i sammenheng med bytte av førerdører på bilen. Dørene kom fra en 90 modell bil, min bil er 94, tilkoblingene på vacumen er helt forskjellig. På min 94, så er koblingen lik som den du selv har avbildet, på vacumen på dørene fra 90 modellen så avsluttes slangen med en gummi-slange som er temmelig kort som er tredd utenpå, deretter tredd utenpå en nippel på aktuatoren. Kan være du har fått aktuator til nye typen slange? Jeg hadde kanskje fått tak i en ende fra en bil med riktig kobling og skjøtet med gummislange imellom evt. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 På min bil så er det nippler og gummislange på dørene, men på denne klokka er det, som dere ser, ikke nippel..... Quote
FredrikE300D Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Du klarer vel å mekke til noe? Min løsning hadde nok vært å skaffet en 10cm stump og en ende med riktig kobling, så skjøtet denne mot slangen i bilen, da har du i praksis laget en nippel. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 Da har vel de "luringene" som har fjernet aktuatoren klippet bort den koblingen for å få skjøtet slangen forbi til låsen på bakluka? Quote
FredrikE300D Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Har nok med årstall å gjøre, alle mine aktuatorer og vacumkoblinger har slik kobling som aktuatoeren du har lagt ut bilde av, en delebil jeg plukket ned fra 1990, hadde rørnippel på ca. En cm stikkende ut, det var da brukt gummislange utenpå slangen og tredd over nippelen på aktuatoren. Slik var det over hele bilen. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 Denne er en sen 1988 som var da facelift kom på W201 Har vært innom EPC og det er ikke mindre enn 5 forskjellige delenr. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 24, 2015 Author Posted July 24, 2015 Min gamle onkel, som forøvrig har kjørt MB siden 1967, var innom i dag med sin 124 TDT, jeg fikk da se på hans hvordan de koblingene virker. De er altså bare for å låse fast plastrøret som jo går inn i selve klokka. Så da limer jeg røret fast med sicaflex eller finner en passende gummislange å tre over Quote
Recommended Posts