Jan Rune Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Noen som har tilgang på originalverktøyet for å frese ut hull til bryterpanel i W124? Eller tips om noen som tar på seg slike oppdrag som KAN det? Quote
Tor Anton Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 evt om du bare bruker en tynn kopifres, plasten under har riktig hull. Quote
Guest 1042 Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Har frest ut hull i treverk på både 124 og 211 vha blant annet, bormaskin, baufilblad og dremel. Krever en stødig hånd og tålmodighet. Sagde ut grovt først og freste ned til omtrentlig åpning med fres på dremel, og pusset det siste med slipe/pusseutstyr på dremel Quote
FredrikE300D Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Utsparingene i plasten på undersiden finnes alt, så her er det bare å få slipt det nøye opp med egnet verktøy. En håndoverfres vil vel funke, men kanskje litt voldsomt? Quote
Jan Rune Posted July 22, 2015 Author Posted July 22, 2015 Er i øvre trepanelet rundt klimaautoamatikken jeg skal ha hull, der er det aluminium bak fineren og ingen ferdige utsparinger mener jeg.. Quote
Jan Rune Posted July 23, 2015 Author Posted July 23, 2015 Jan Rune da! Borhammer sef ja blir vel til det, har en stor piggmaskin og som sikkert kan klare å lage hull... Quote
Tor Anton Posted July 23, 2015 Posted July 23, 2015 Da er det bare å legge en annen plate med hull på baksiden å bruke kopifresen. jeg freste på min "190K" med fresen i tre/aluplata, gikk helt topp. Evt finne en på finn/ebay med de hullene du trenger. Quote
Jan Rune Posted July 24, 2015 Author Posted July 24, 2015 Da er det bare å legge en annen plate med hull på baksiden å bruke kopifresen. jeg freste på min "190K" med fresen i tre/aluplata, gikk helt topp. Evt finne en på finn/ebay med de hullene du trenger. Ja det blir nok løsningen, tenkte bare å høre om det var en snarvei tilgjengelig.. Quote
Recommended Posts