Jump to content

Recommended Posts

Posted

skifta vann pumpa i dag, og fant ut at det var den del slakk i løpehjulene de med rød pil på bilde, er det mulig å dele de hjulan, og skifte kun kulelageret??

vannpumpe.jpg.5f7ec271bbbbb9c368c1d5fa2ab58915.jpg

Posted

joda, men jeg har ikke tid til å få bestillt dem så trur jeg det er mulig å få lageret på nordiesel i tromsø

derfor lurer jeg på om det er mulig å dele dem

Posted

Men et lite poeng her; skal det ikke være litt slakk i disse? Eller det kjennes ut som det er slakk? Jeg byttet ene på min for trodde det var gåent pga slakk, men det nye kjentes ganske likt ut, kan det være de ikke er gåen før de lager "skrapelyd"?

Posted

nja, er vel litt slakk i alle lager, uten om 3c lager, da de"vanelige lagerene utvider seg når dem blir varme, så er usikker på om jeg tør å bruke 3c lager..

har funnet ut at det ikke er mulig å ta av lageret, pga limen som er brukt, så jeg tenker å bestille nye hjul m/lager,så når jeg får nye, skal jeg prøve å koke de gamle hjulene, slik at limet slipper litt, for så å prøve 3c lager.blir spennende

Posted

sitter også å lurer på om jeg klarer å lage de reimhjulan i dreiebenken min, eneste som kan skape et problem er de sporene til reima.men burde jo gå, noen som har gjort dette før?

Posted

sitter også å lurer på om jeg klarer å lage de reimhjulan i dreiebenken min, eneste som kan skape et problem er de sporene til reima.men burde jo gå, noen som har gjort dette før?

Som en øvelse eller bare på gøy burde jo ikke det være noe problem med noen gode stikkstål, er vel bare å måle på det originale hjulet, men noe særlig å spare på det er det nok ikke, da må du jo finne lager osv et annet sted. I tillegg litt usikker på hvilken plasttype det er, eller tenkte du å lage utav aluminium for eksempel? POM/hostaform ser jeg for meg er litt for mykt i et reimhjul.