Eirik Tømmerås Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Selger et xenon sett for de indre fjernlysene til 211 preface. Disse er fullt fungerende, men ble avmontert pga EU-kontroll og jeg er blitt for gammel/lat til å montere/demontere for hver EU-kontroll da jeg har montert helt nye lykter og er veldig fornøyd med lyset. Disse er kjøpt nye fra Haugland Biz og har ballaster på 50W og lyser sykt bra fra de små lyktene på 211. Settet er plug´n´play. Halv pris kr 500,- + frakt. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 21, 2015 Author Posted July 21, 2015 Fikk mangel da det ikke stod noe på glasset som tilsa at de var godkjente for xenon. Dett var hos NAF. Quote
KennethJ Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Godt å høre at NAF tar det seriøst. Dumt det ikke blir avskilting på stedet med slikt ettermontert utstyr uten godkjenning.. Quote
Wicky Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Xenon i fjernlys er det vel ikke så farlig med! Quote
Eirik Tømmerås Posted July 22, 2015 Author Posted July 22, 2015 Når det gjelder xenon i fjernlysene så ser jeg ikke helt forskjellen på godkjent eller ikke godkjent om motgående bil ikke dimmer ned i tide.......Ang. tenne-tid så var aldri det noe problem med dette kvalitet-settet. Men det er vel lux-verdiene som overstiges som er problemet? Quote
Wicky Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 xenon i kjørelys/tåkelys er teit, men ikke verre enn å se ned mot veimerking og ikke rett i lampa på motgående bil får unngå å bli blendet... xenon i fjernlys er bare kult! Quote
Eirik Tømmerås Posted July 22, 2015 Author Posted July 22, 2015 Jeg har led i tåkelysene, men skal fjerne "pærene" til neste år og EU-kontroll for de er blitt strenge på det og. Quote
Recommended Posts