JørgenBergen Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Heisann, Var på tur i helgen med 270en, og opplevde et par ganger at man ikke kunne gi noe særlig gasspådrag. Etter å ha stoppet og startet igjen var alt i orden. Et kjapt Google-søk leder meg i retning av at det er aktuatoren/wastegaten, som er elektronisk på disse bilene, som begynner å synge på siste verset. Ser at man kan få kjøpt overhalte wastegates, men de finnes ikke nye. Noen som har gjort denne jobben før, er den lett å bytte på en 03 270 CDI? Setter pris på alle innspill Quote
500AMM Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Når bilen går i nødmodus blir det omtrent ingen gassrespons. Men det kan være mange årsaker til at bilen går i nødmodus, så det er ikke sikkert det er aktuatoren. Jeg hadde et svare strev med bilen i over ett år før alle feila ble retta opp, og det viste seg å være 3 forskjellige feil som dessverre opptrådte på samma tid. Jeg har skrevet litt om dette i denne tråden: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=63422.msg374503#msg374503 Jeg har sånn halvveis konkludert med at staget mellom aktuatoren og pådragsmekanismen på turboen ble slått skeivt når en turboslange revna. Det ble da et momentant trykkfalll så aktuatoren brått slo ut i max for å kompensere, og staget ble sannsynligvis litt bøyd av dette. Bilen har gått feilfritt etter at de feilene ble retta, men det hender fortsatt at den går i nødmodus en sjelden gang, uten at noe er feil. En start/stopp løser da problemet. -a- Quote
JørgenBergen Posted July 21, 2015 Author Posted July 21, 2015 Takker for svar Jeg har ikke hatt noe slanger eller noe som har gitt seg, men kanskje like greit å gi det litt mer tid og se om feilen blir mer fremtredende, å feilsøke på en feil som ikke er der er i hvert fall ikke lett Quote
Recommended Posts