myhre Posted July 19, 2015 Posted July 19, 2015 Hei, Lurer på om noen har denne http://www.tech-trading.com/plc-lift/ eller har prøvd den? Eller har noen andre anbefalinger ang. bukk i garasje med kun husmor strøm og skråtak med ca.2600mm på det laveste. Quote
Marevan Posted July 19, 2015 Posted July 19, 2015 Den så jo forlokkende ut! Har kun husmorstrøm her jeg og, men har savnet noe sånt ja! Quote
Tor Anton Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Jeg har sett litt på denne,men kom fram til at et løftebord til 12-15000 er en bedre løsning for meg. De er å mobile så du kan dra det ut på gården for å spyle bilen under osv. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Jeg har sett litt på denne,men kom fram til at et løftebord til 12-15000 er en bedre løsning for meg. De er å mobile så du kan dra det ut på gården for å spyle bilen under osv. Det var smart tenkt. Lurer selv på enten bukk eller saksejekk, men der fikk jeg noe å tenke på Quote
Tor Anton Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 den jeg har sett på ligger det flere av på finn. de er ca 10cm høye da de ligger på gulvet, du kan sette på transport hjul(trinser) å dra den dit du vil. De løfter ca 1meter(de til over doble prisen løfter ca 3meter,men de må skrues fast i gulvet), å du kan henge den på veggen da du ikke bruker den. Quote
myhre Posted July 21, 2015 Author Posted July 21, 2015 Fordeler og bakdeler bukk vs. saksjekk/bord? Quote
Eirik Tømmerås Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Bukk stiller krav til betongkvaliteten siden den skal skrus fast, mens saksejekk bare ligger oppå gulvet. Saksejekk dekker en del av dørken fra kanaler og innover(problematisk ved bytte av bremserør?), mens bukk bare stjeler jekkpunktene. Og som Tor Anton nevner, saksejekk kan man dra utenfor garasjen og få løftet bilen for å få vasket den skikkelig under. Quote
Tor Anton Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 løfte"bordene" som løfter 1meter er nesten borte da de er nede, du slipper søylene hvis du må parkere der. Løftebordene kan du å fint bruke som bord. De dekker kanalen litt,men en kan legge imellom klosser slik at en får arbeidsplass under kanal. Ellers så skal de ligge ann på samme sted som en tosøylet bukk. Ang forankring så er ikke det så stort problem. Det er mye bra plugger nå å en kan f.eks ha en stålplate under føttene. minuset jeg ser med de som løfter 1meter er koblingen mellom enhetene. Det er ikke lett å ferdes under med stol eller garasjejekk,men en kan jo lage en plate der. De som løfter 3meter å koster ca 30 000,- kan felles ned i gulvet(eller kan stå oppå gulvet er mere rett) de har ikke noe som forbinder delene så de kan du justere bredden med. De er å borte da der er nede hvis du feller de ned Quote
Simen Malerbakken Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Men en meter er jo litt lite om man skal jobbe under bilen. Jeg har en slik http://www.nussbaum-group.de/english/business-units/workshop-equipment/automotive-lifts/jumbo-lift-double-scissors-lift-with-nt-technology/nt-3000/index.html Den er helt super, men min er gammel og kjøpt brukt, så den skulle hatt en overhaling... Quote
Arnfinn Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 Stilig den plc liften. Jeg hadde vanlig bukk i vanlig garasje. Fikk bilen så høyt at jeg kunne sitte på en stol under. Helt greit det. Men den var jo i veien i nyogne, greit å kunne fjerne den. Quote
Tor Anton Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 De som løfter 1850 har ikke noen forbinding mellom delene så en fint kan ferdes med rullestol, girkassejekk +++, men disse må boltes fast i gulvet, gjerne felle de ned. koster 25-35000,- De som løfter 1meter er flyttbare,men en har forbindelse mellom sidene. Koster 12500-14500 stort sett. Det er + og - med de. Her var det vel å snakk om en garasje uten enorm takhøyde så en som løfter høy blir råflott da en ikke kan benytte høyden. Quote
myhre Posted July 29, 2015 Author Posted July 29, 2015 Finn kode 59464843 Ser ikke den grei ut å ha i en garasje med begrenset plass og høyde? Quote
Tor Anton Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 du får bare løftet ett hjørne. Prisen er ikke så langt ifra noe som løfter på flere punkter. Jeg hadde ikke villet hatt bilen min henge slik ett par dager til jeg fikk bremsedeler f.eks. Quote
myhre Posted July 29, 2015 Author Posted July 29, 2015 Nei når du sier det så ser jeg at jeg aldri ville ha begynt å feks. kappet ut kanaler og slikt når bilen kun henger etter ett hjul. Hadde gjerne sluppet å kjøpt styling da chassiet hadde fått en naturlig twist etter å ha blitt sveist i sammen igjen. Quote
myhre Posted August 9, 2015 Author Posted August 9, 2015 Noen som har anbefalinger på enfaset kompressor? Jeg vet at jeg ikke kan få noen kjempe kompressor på en fase, men har tenkt litt på å serie koble 2 el. 3 sammen. Jeg vet egentlig ikke hvor mye luft jeg kommer til å trenge heller, men det blir jo til meisel,hammer,lakkering og div. andre verktøy Tipper disse verktøy ligger på ca 100-200l/min. Så da regner jeg med å måtte trenge noe som leverer 300-400l/min. Erfaringer/anbefalinger? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 9, 2015 Posted August 9, 2015 Denne? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Kompressorer/Kompressor-30V-50-2000033785/ Har og tenkt på å parallellkoble flere små da de jo selges billig "over alt" og er dermed billig å erstatte når en evt. tar kveld. Quote
myhre Posted August 13, 2015 Author Posted August 13, 2015 Har funnet 2stk som jeg tror passer min garasje om jeg kobler til den jeg allerede har ( 25l 2hk Black Decker) Denne https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-vakuumpumper/kompressorer/kompressor-200083/ eller denne https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-vakuumpumper/kompressorer/kompressor-200013/ Den ene ser jeg levere 330l/min(m/reimdrift) og den andre 412l/min.(uten reim) tror jeg velger med reimdrift Quote
Recommended Posts