Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen her som vet om det er forskjellig størrelse på speilhusene på de første utgavene av C-klasse og de litt nyere utgavene?? Når eventuelt går skillet?? 1995?

• 1 month later...
Posted

Må være noe forskjellig et sted. Tror utformingen er helt lik, bare at de første C-klassene hadde litt kortere hus.

Jeg fikk ned et sett med krom-deksel til speilhusene, men de var 2-3 cm for lange. Utenpå eska så sto det at de passet til 202 og 210 95-00. Og min C-klasse er 1993/94 modell.

Posted

Har funnet ut at det er faktisk forskjell på de første C-klasse speilene og nyere speil. Antar at W202 fikk W210 speil i 1995.

Da blir jo mitt neste spørsmål;

-er det bare å skrue på f.eks. nyere W202/W210 speil, eller er det noen forskjeller på innfestningen på selve bilen??

• 1 month later...
Posted

Akkurat hva jeg trodde. Vel, da er det jo bare å få fatt i en C-klasse av litt nyere dato da :lol:

Da får jeg jo både den gearstanga jeg vil ha, samt store nok speil til krom-dekselene 8) 8)

• 1 month later...
Posted

Akkurat hva jeg trodde. Vel, da er det jo bare å få fatt i en C-klasse av litt nyere dato da :lol:

Da får jeg jo både den gearstanga jeg vil ha, samt store nok speil til krom-dekselene 8) 8)

Vel, da var jo det gjort. Kjøpte meg en 1998 modell (se link til C180 under), så på denne passet kromspeilene og jeg fikk den rette gearstangen :lol: :lol: :lol: