Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen W124 300e24 automat 27x.xxxkm  uten asd

Har en uling som begyner å bli plagsom ca 60km/T +++ , vært slik siden jeg kjøpte bilen tidligere i år.

Lyden minker en god del i venstresvinger.

Ser noen har skrevet at siden den minker når du svinger i en bestemt retning så kan det var hjullageret, men det er vet vel gjerne mer romling?

Vet det finnes tilsetninger å ha i oljen, men finner ingen produkter på nett, noen som har direkte linker?

ja, dette løser ikke problemet, men vil prøve og se hvor godt det funker  og for å utelukke hjullageret:)

Oljen som var på diffen så bra ut, ble ikke annen lyd med ny olje

skal bytte  foringen bak og foran diff, begge hardyene og opplagringen på mellomakslingen :)

Lurer på å bytte til diff med asd  så om noen har som passer bilen min ink akslinger kan jeg vare interessert :)

takker :)

Posted

Hjullager kan oppleves både som uling og romling.

Posted

Noen som kunne ha kommet med linker da?  For jeg finner ikke noen tilsetningsflasker..

Mener jeg fyldte dette på min forje mercedes og det hjalp :)

Hjullageret må sikkert vare veldig dårlig skal jeg kunne kjenne slakka med hendene...

Posted

Hjullageret må sikkert vare veldig dårlig skal jeg kunne kjenne slakka med hendene...

Nei, man kjenner lett slakk i hjullageret. Bare å ta tak øverst på hjulet og røske ut/inn, så kjenner/hører du om det er slakk der.

Posted

kjenner ikke noe slakke i hjullager.

Men det er opp og ned slakke på medbringerene eller hva det heter, som går inn i diffen.  skal det vare det?

Posted

Det kan absolutt være diffen selvom det ikke er ASD, min gamle ikke-ASD hadde en ganske kraftig ulyd som jeg tydeligvis ikke la merke til før jeg skiftet til ASD som forøvrig synger pent i forskjellige hastigheter. Sjekket oljenivå på gamlediffen og der var det ikke så mye olje igjen :lol: Hjullager kan det jo også selvsagt være, har hatt det problemet også(havari), og det hører man svært godt når det holder på å ryke, men kan ikke huske store forskjeller på lyden i svinger. Den gangen stoppet jeg langs veien og jekket opp og oppdaget temmelig bra med slakk, ringte bergingsbil for å si det sånn.

Posted

Byttet olje og filter på autokassa idag.

i sammenheng med det merket jeg at bilen alltid kun gikk på høgre dekk bak når jeg gikk igjennom girene. (helt til jeg kom litt opp i fart)

La meg under bilen og lyttet litt, syns d kommer en ulyd når jeg holdt igjen høyre dekket, og da kom lyden ifra ute med venstrehjulet.

Håper bilen holder, blir sverigetur imorra :P

Hjullageret er bestilt ivertfall :)