Jump to content

Recommended Posts

Posted

Byttet høyre trekkstag på bilen og i den forbindelse bl.a. tok ned det fremste plastdekselet under motoren, så oppdaget jeg en oljeaktig flekk på støydempingen oppå plastdekselset (ergo, noe har dryppet ned, og det virket ikke som om det bare var vann...).

Jeg kikket opp under bilen (ca over der flekken satt på dekselet under støtfangeren--ikke langt fra luken som gir tilgang til høyre tåkelykt). På den ene, nokså tykke slangen (antar det er en luftslange) som så går inn/ut av en radiator (intercooler?) så var det fuktig, og litt småsotete og oljete akkurat i slangefestet. Det var ikke store mengder, men det har altså i de siste dagene vært nok til at det dryppet ned på dette dekselet under støtfangeren.

Kan i tillegg nevne at jeg synes bilen drar litt dårligere enn før, og girer litt anderledes, jager også ørlite av og til ved lavt gasspådrag. Kan det være for lite automatolje, er jo ikke peilepinn her, så vanskelig å få målt.

Eller har jeg problem med innsug/spjeld kanskje, har hørt at det kan være et problem.

Er ca 20000km til neste automat-oljeskift, km-stand er 160000km

Får ingen feilmeldinger opp.

Er dette noe jeg bør være bekymret over og evt. fikse det snarest? eller er det "vanlig" at det lekker litt væske herfra?

Tips taes imot med stor takk.

Posted

Takk for svar!!!                                                                                                                                        "Runaway" vil jeg ikke ha.  Disse koblingene, kan de teiteste/strammes, kommer vel til det meste underfra regner jeg med.  Hva mener du jeg bør foreta meg videre her? Må turbo byttes/overhales eller?

Posted

Det går ikke å stramme koblingene, de er bare holdt på plass med klips og en o-ring som tetter.

På min 04 E220CDI så ble temperatursensoren til innsug lufta våt av olje og den gule motorlampa tentes, 14 dager etterpå ble det "runaway" på meg :(