Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei, jeg skifta til senkefjører framme for noen dager siden og etter det har abs lampa lyst, har sjekket om noen av ledningene rundt kaliperene er slitna men det var det ikke. noen som vet hva feilen kan være? eller hvordan jeg feilsøker?

Posted

Hvis det kom i forbindelse med montering av nye fjærer, vil jeg tro det er kabel ned til en sensor som er dratt ut eller skadet. Fort gjort å komme borti.

Posted

De ryker ofte av inne i strømpen.blir ledningen strekt kan det være nok til at den ryker inne i strømpe.

Mål motstanden i rund kontakt inne i motorrommet og sammenlign med andre side. Ca 800- 1200 ohm.

Ofte vil man få kontakt ved å presse sammen strømpe hvor bruddet er.

Kan åpnes og skjøtes midlertidig.

Posted

Hvis det kom i forbindelse med montering av nye fjærer, vil jeg tro det er kabel ned til en sensor som er dratt ut eller skadet. Fort gjort å komme borti.

Takk for svar! Var ingen ledninger som var slitt elle dratt ut mener jeg, men kan ver kordelerene innei er slitna ska se på det.

Posted

De ryker ofte av inne i strømpen.blir ledningen strekt kan det være nok til at den ryker inne i strømpe.

Mål motstanden i rund kontakt inne i motorrommet og sammenlign med andre side. Ca 800- 1200 ohm.

Ofte vil man få kontakt ved å presse sammen strømpe hvor bruddet er.

Kan åpnes og skjøtes midlertidig.

Takk for svar! Skal se på det, hvor ligger kontaktene i motorom? Og hvor får jeg tak i ny ledning billig visst den er ødelagt?

Posted

Har skjøta slike ledinger før med vanlig silikonkabel og krypestrømper med lim. Har fungert fint i 2 år i allefall.

åja, men hvordan fant du ut hvor kordeleren var slitna da?

Posted

Har skjøta slike ledinger før med vanlig silikonkabel og krypestrømper med lim. Har fungert fint i 2 år i allefall.

Ja. Nettopp.

Skjøter du inn med god silikonkabel på en ordentlig måte varer det lenger enn en ny.

Har skjøtet inn silikonkabel på ABS sensorer, mellom dør og stolper og baklemmer i mange år. Det er det eneste som holder.

Mange bilmodeller sliter med at ledningsnett ryker på slike plasser.

Helt høl i hodet å kjøpe nytt som ryker etter kort tid igjen i stedet for å montere ordentlig kabler som holder.

• 1 month later...
Posted

Hvis begge viser 0 ohm så er det enten måle feil eller 2 stk defekte sensorer.

På din så skal vel ABS lampen slukke når bilen starter selv om sensorene er defekt så vidt jeg husker. Så begynner lampen å lyse når du når 18 km/t  hvis ikke alle gir signal.

Posted

Hvis begge viser 0 ohm så er det enten måle feil eller 2 stk defekte sensorer.

På din så skal vel ABS lampen slukke når bilen starter selv om sensorene er defekt så vidt jeg husker. Så begynner lampen å lyse når du når 18 km/t  hvis ikke alle gir signal.

ja akkuratt, starter bilen så er ikke abs lampa der. men etter jeg har beggynt å kjøre kommer den opp. Men begge sensorene fungerte før jeg satte på senkefjører? kan det vere at begge kablene er slitnet invendig? og hvordan finner jeg ut hvor i kabelen det er slitnet?