Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei Mercefolk!

Har tidligere luftet at jeg har et rep. objekt stående som er til salgs, men har ikke fått surret meg til å ordne med bilder osv. før nå!

Bilen er en 1994 E280 w124 som har gått 262124km, er eu-godkjent til neste høst, årsavgift betalt, står på skiter og er fullt kjørbar. Bilen ble kjøpt ny i Tyskland, og solgt videre til en norsk kollega i 1997, før jeg kjøpte den i 2009. Da hadde den gått ca. 170000km og fulgt alle servicer(har servicehefte, mer info kommer) og generelt veldig bra vedlikeholdt, alt funker og ikke noe jallamekk. Faceliftmodellene hadde en del utstyr som standard, men denne har en del ekstra, dog ikke tempomat og aircondition. Heller ikke skinnseter, men jeg har ettermontert sportline/E500-interiør (4-seter). Tydeligvis en skikkelig "drivers car"  :D Er 4G-Tronic, men tror ikke manuell var noe alternativ.

Kommer tilbake med full utstyrsliste, men her er det jeg kommer på både originalt og ettermontert samt vesentlige ting som er utført(har kvitteringer på alt):

-Alarm med IR-sentrallås (du må peke nøkkelen mot mottaker på førerdøren eller bakluken).

-Godkjent senket i vognkort med Bilstein senkefjærer, H&R dempere fra cupkit til 300E(fikk ikke godkjent fjærene, men har de også).

-///AMG Ducktail i glassfiber spesialbestilt fra Erebuni. Den originale er såvidt jeg vet i gummi så denne ser bedre ut da den kan lakkeres i riktig farge.

-Sportline/E500-skinninteriør med varme i fremsetene (sykt digge å sitte i!).

-Hellakkert i 2010 i 199 blåsvart metallic som var originalfargen, men da med kontrastfarge på nedre del.

-Oljeskift, nytt filter og justering av 4G-Tronic hos Bergs Automatserice i fjor.

-Nye bremserør og hjullager foran ble skiftet i fjor i forbindelse med EU-kontroll.

-Ny drivaksel på ene siden ble byttet i fjor.

+++ (mer info kommer)

Har vært storfornøyd med bilen og ikke hatt noen store problemer før nå i det siste, grunnet Oslotrafikk og folk som ikke kan trafikkregler :( Jeg har ikke noe sted å "mekke", ei heller kompetanse for å få det 100%, så håper det er noen handy Mercefolk med tid og sted til å få gode, gamle og trofaste Adolf tilbake i den tilstanden han fortjener. Til nå har jeg heller ville ha den stående på gateparkeringen og betale en symbolsk sum i forsikring enn å kvitte meg med den, men kan jo ikke ha den stående for alltid... Personlig vil jeg ikke levere den til bilopphuggeri eller "choppe" den for deler, da jeg tør påstå at her er det mye bil igjen og gode minner for den som kan reparere skaden!

Her kommer noen bilder (det bra først og mer tragisk etter hvert):  <- Her hadde jeg tenkt å legge ut bildene men det var ikke så lett som jeg hadde tenkt, legger derfor ut link til google-drive foreløpig så kan dere se på bildene der.

5.7-15 Interiørbilder

14.10-15 (før skaden) Tok noen bilder under bilen hos Bergs Automatservice, vet ikke om det er så spennende men hadde de liggende...

Diverse jobbturer, på vei til, utenfor og inni diverse kraftverk (Kvilldal er Norges største)

20.06-15 Diverse eksteriørbilder etter vask

12.03-15 Skaden, tatt i forbindelse med takstering

Til info: Panseret var forøvrig ikke så alt for ille i utgangspunktet (som dere ser av bilder tatt i forbindelse med takstering), men bilen var i daglig bruk og desverre etter å fyllt på spylervæske glemte jeg at panserlåsen kanskje ikke var helt god, med følgende resultat at panseret åpnet seg i fart  :shock: Ble ikke skader på vindu eller tak, men panseret fikk seg en ny knekk "bakover" og ene panserfestet løsnet... Derav improvisert "panserlås" besteånde av ducktape som sett i eksteriørbilder fra 20.6!

Et par kommentarer til skaden:

-Innerskjermen har nok fått seg en trøkk da ene plast-festet til kjølevannsbeholderen knakk. Dette ble limt med 2-komponent-lim som tilsynelatende tåler trykk og temperatur, men på sikt bør kanskje beholderen byttes.

-Festene og en del til innsuget knakk, dette er også limt på.

-Som dere ser av bildene hentet jeg en ny lykt og blinklys i "skogen", da jeg monterte den så den litt anderledes ut men gikk ikke opp for meg før her om dagen at "innmaten" er lakkert grå/svart.

-Frontplaten/radiatorfestet ble trykt bakover, slik at radiatoren gikk så vidt inn i viften. Som en konsekvens av det er yttersiden av alle bladene på viften subbet borti, men ser ikke ut som at det har gjort så mye. Frontplaten er dratt tilbake slik at det ikke subber lenger...

-Det virker ikke som at rammen bak fangeren har flyttet seg, bare alt over fangeren på høyre side. Virker ikke som at det har skjedd noe med hjulstillingen, fortsatt god å kjøre  8) En rar ting er at det virker som at det har blitt kast i høyre bremseskive etter dette, men jeg har ingen fornuftig forklaring på det. Takstmannen mente det kunne skje når man kolliderte med full bremsekraft.

-Det var ikke alt for stor fart da dette skjedde, det er 50-sone inn mot et kryss, så jeg hadde nok allerede slakket ned en del, i tillegg rakk jeg å bremse en del før det uungåelige.

I tillegg har jeg noe utstyr liggende som kan følge med for en rimelig penge:

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=71090.0

Posted

Send PM hvis interesse! Bilen står i Oslo og er kjørbar. HBO 10 høvdinger som den står!

Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt med bildene, skal se om jeg får ordnet på det etterhvert, men si vertfall fra hvis dere ikke får åpnet så skal jeg fikse det! Kan evt. sende linkene på mail, kanksje det funker bedre... Har også noen flere bilder, eller kan ta bilder av hva som helst, bare send PM.

Guest Hagto
Posted

Kommer opp "turer" når jeg trykker på linken til bilder av skaden

Posted

Kommer opp "turer" når jeg trykker på linken til bilder av skaden

Ups, hadde vist kopiert den samme linken både på eksteriørbilder og skaden, har lagt inn riktig link nå! Beklager, det var kanskje de minst interessante bildene...

Blir fort sånn når man sitter og koper midt på natta med forskjellige nettlesere osv  :shock: