Helge Josefsen Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Så i dag var det 211'n som skulle krangle litt.. jeg skulle hjelpe en kompis og flytte til Sverige i dag. Og etter vi stoppet i tollen så ville ikke bilen gire. Det virker som den "står fast" i 2 giret. Og jeg kan ikke gire manuelt eller bytte kjøre program c/s.. Den hogger også veldig når jeg setter den i d eller r.. Det har ikke kommet noen feil meldinger eller noe.. Noen som har vært borti dette før? Kan den ha gått i nød? mvh Helge josefsen (bilen er en 211 200 cdi 07) Quote
Megaoctane Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Har bilen fulgt service intervall for kassa? Mener det er hver 60.000km eller hvert 4. år? Quote
Helge Josefsen Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Jepp jepp den er fulgt. Bilen var inne på stor service for to uker siden. Da sa de at på neste service var det tid for service på kassa. Jeg bare regner med at det de sier stemmer..... ellers er alle servicer fulgt opp fra ny til nå Quote
Megaoctane Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Lignende problem som i linken under. Ser ut som du må få lest av koder... Er du i Oslo området så ta kontakt med Bergs Automatservice. Medlemmer får rabatt. http://www.benzworld.org/forums/w211-e-class/1515631-tranny-gear-gets-stuck-3rd.html#/forumsite/20548/topics/1515631 Quote
Helge Josefsen Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Ja det ser ut som det er det problemet jeg har. Bare at min ikke blir bra når jeg tar ut nøkkelen og låser bilen. Får nok ta en tur til doktoren i morgen. Jeg holder til i Fredrikstad så Oslo blir nok litt langt i andre giret Quote
Helge Josefsen Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Jaja da står 211'n hos doktoren og det var jammen ennå en styreenhet som hadde tatt kvelden.. dette blir styring nr tre på tre uker... jaja nå blir det vel snart bra Quote
KennethJ Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Når styreenheter ryker i et slikt tempo ville jeg funnet ut av hvordan ladingen er.. Quote
Helge Josefsen Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Ladinga er det ikke noe i veien med men, de er vist ikke så ille glad i vann.... Dette er senskader etter vannlekkasjen jeg hadde tidligere Quote
Recommended Posts