Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Det høres ut som om kjedestrammeren til kamkjedet er defekt, noe som er typisk for motoren din. Få den på verksted asap!

Takk for tips, da ser det ut som en jobb for bos.

Posted

Ja, hvis det er feilen. Få den på verksted og la mekanikerne vurdere ulyden. Hvis kjedet ryker eller hopper over en tann, blir det dyrt. Det koster fra 6-12k å slifte kjede, strammer og muligens tannhjul. Står mye om dette her på forumet. Du kan jo innhente tilbud fra forskjellige verksted slik at du får det billigst mulig.

Posted

Hei igjen. Jeg blingset litt og trodde du hadde en 211 E200k. Det stemmer som Rudi sier at det ikke er noe kjent problem på den motoren. Bør uansett få sjekket det på verksted. Min gamle E200 (124) raslet, og jeg valgte å skifte kamkjedet.

Posted

en dure/romlelyd kan lett være kompressoren.

Nå sjekket jeg videoen din å det er ikke helt 100 å høre lyd på en laptop,men jeg hadde sjekket kompressoren.

Jeg hadde tatt av rema til kompressoren(kompressoren går hele tiden på denne å har ikke clutch som de forrige med m62) å hørt da.

Får du ikke opp nok turtall så kan du ta av en lufteslange. Litt usikker på når by-pass spjeldet på denne åpner.

Men å sjekke registeret er aldri dumt. Den ene min hadde timinga forskjøvet seg 1/2 tann pga. tøyd kjede.

Husk at da du låser kammene skal remskiva stå på 20grader IKKE OT som på eldre motorer

Denne har en eaton M45 i tilfelle du vil sjekke litt på ebay +++