Benjamin Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Hei 2001 E200 kompressor automat. Lager en durelyd på 3sek ved 1000-1500 rpm. Legger ved et videoklipp fra motorommet. Noen forslag på hva dette kan være ? Eller hvorfor den lager en slik durelyd. https://vid.me/hpuy Quote
hexachordia Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Hei. Det høres ut som om kjedestrammeren til kamkjedet er defekt, noe som er typisk for motoren din. Få den på verksted asap! Quote
Benjamin Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Hei. Det høres ut som om kjedestrammeren til kamkjedet er defekt, noe som er typisk for motoren din. Få den på verksted asap! Takk for tips, da ser det ut som en jobb for bos. Quote
hexachordia Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Ja, hvis det er feilen. Få den på verksted og la mekanikerne vurdere ulyden. Hvis kjedet ryker eller hopper over en tann, blir det dyrt. Det koster fra 6-12k å slifte kjede, strammer og muligens tannhjul. Står mye om dette her på forumet. Du kan jo innhente tilbud fra forskjellige verksted slik at du får det billigst mulig. Quote
Rudi Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 2001 har vel m111 motoren, ikke noe kjent problem med kjede og strammer på de... Men klart, alt KAN skje. Quote
hexachordia Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Hei igjen. Jeg blingset litt og trodde du hadde en 211 E200k. Det stemmer som Rudi sier at det ikke er noe kjent problem på den motoren. Bør uansett få sjekket det på verksted. Min gamle E200 (124) raslet, og jeg valgte å skifte kamkjedet. Quote
ejret2014 Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Vil bare si at det er ett kjent problem på disse kompressor bilene og det er kamkjede. Ikke mye over km 100.000 før ting kan skje. Quote
Tor Anton Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 en dure/romlelyd kan lett være kompressoren. Nå sjekket jeg videoen din å det er ikke helt 100 å høre lyd på en laptop,men jeg hadde sjekket kompressoren. Jeg hadde tatt av rema til kompressoren(kompressoren går hele tiden på denne å har ikke clutch som de forrige med m62) å hørt da. Får du ikke opp nok turtall så kan du ta av en lufteslange. Litt usikker på når by-pass spjeldet på denne åpner. Men å sjekke registeret er aldri dumt. Den ene min hadde timinga forskjøvet seg 1/2 tann pga. tøyd kjede. Husk at da du låser kammene skal remskiva stå på 20grader IKKE OT som på eldre motorer Denne har en eaton M45 i tilfelle du vil sjekke litt på ebay +++ Quote
Benjamin Posted July 21, 2015 Author Posted July 21, 2015 Etter litt feil søking så viste det seg at det var kamforstiller som lager den durelyden. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.