Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da vi skulle i kirken i bryllup i dag så var vår -04 E220T-CDI blitt tung på rattet da jeg startet opp, den var i.flg. kona normal da hun brukte bilen i går. Vi har kjørt en stund med defekt abs-sensor/ring bak og jeg lurer på at det har en sammenheng med det. Noen som kan bekrefte det?

 

En positiv ting opp i det hele er at selvopprettingen som har vært veldig dårlig, nå er veldig bra 8)

Posted

Ja er parameterstyring på bilen, men er nå greit at den bare ble litt tung på rattet når man ikke skifter ABS-ring/sensor med en gang. Hadde en opplevelse da jeg kjørte for lenge med avrevet ledning til slitasjevarsler bak og stort sett all bremsevirkning forsvant(SBC), og det var ikke noe hyggelig :shock:

Posted

Ikke muskelservo, men liksom halv servo effekt hvis det går an å si det sånn :) Ingen problem med å kjøre etter landeveien.

 

Den er omtrent som vanlig servo, da?

Parameterstyring er det fort gjort å venne seg til. Alt annet føles litt gammeldags, da.

 

Som Tommern sier, så har det nok med feilen du snakker om å gjøre. Den er jo hastighetsavhengig, så når hastighetsgiverne ikke spiller med, blir det bare tull.

Posted

Om vanlig servo er så tung som en 211 der servokraft er redusert, da er det lenge siden jeg var borti "vanlig" servo. Blir veldig mye tyngre enn 203 Avantgarde. På vår var det på grensen til å ikke være kjørbar for andre enn sterke mennesker. Måtte nær henge oss på rattet for å legge over i sakte fart.

Posted

190E´n er jo veldig lett hele tiden, mens E-klassen blir lett når man står i ro/kjører sakte, nå er den tung som den er når man kjører fort, hele tiden.

 

Men takk for innspill, da er det bare å se hva EU-kontrollen viser på 190´n og så få den registrert etter det, så skal E-klassen få ny ring og sensor :D

Posted

Og da var styringen i orden igjen. Jeg var ute og flyttet bilen i går kveld og da var styringen normal, kona rapporterer også at styringen er i orden i dag. Hun lurer på om det kan ha sammenheng med at hun vasket bilen i maskin dagen før den ble tung på rattet, jeg tør ikke å benekte det da hun har hatt rett tidligere om andre bilrelaterte ting :) Vi menn har lett for å tenke mere avansert enn kvinner og det er ikke bestandig så lurt :lol:

Posted

Hvis jeg kan bare låne litt plass i denne tråden, beklager hvis det er upassende, men hva er "normal" selvoppretting på en 211?

 

Jeg har nok ikke parameterstyring, men må som regel hjelpe til siste rest etter å ha "rundet et hjørne", er dette vanlig eller tegn på at noe ikke er som det skal? Kjørte en kompis sin 940 forleden og den nærmest spratt tilbake i "0", nå er ikke gammel Volvo-styring noen referanse men dog :)

Posted

Jeg synes 211 har dårlig selvoppretting sammenlignet med 190E´n jeg har, jeg kjører med 245 dekk både sommer og vinter og lurer på om det har noe med det å gjøre. Ved sist EU-kontroll ble bilen prøvekjørt av mekanikeren og jeg hørte ingen negativ kommentar om styringen.

Posted

Jeg synes 211 har dårlig selvoppretting sammenlignet med 190E´n jeg har, jeg kjører med 245 dekk både sommer og vinter og lurer på om det har noe med det å gjøre. Ved sist EU-kontroll ble bilen prøvekjørt av mekanikeren og jeg hørte ingen negativ kommentar om styringen.

 

Greit å vite, da er det gjerne bare slik de er :)

  • 1 year later...
Posted

Jeg bumper opp denne tråden istedet for å lage en ny en.

 

Brodern har en 03 w211 (200 cdi) som er fryktelig tung på styringa.

 

Kjennes ut som det er flate dekk foran liksom.

 

Så er det pumpa, tannstanga el noen sensorer som kan være årsak til dette? Den er tung både på tomgang og når en kjører ut av gårdsplassen/rundkjøringer osv.

 

Jeg orker ikke bare å bytte deler for å prøve liksom. Sikkert noen som har vært borti lignende som dette?

 

Bilen har gått 444 000km.

 

Posted

Jeg bumper opp denne tråden istedet for å lage en ny en.

 

Brodern har en 03 w211 (200 cdi) som er fryktelig tung på styringa.

 

Kjennes ut som det er flate dekk foran liksom.

 

Så er det pumpa, tannstanga el noen sensorer som kan være årsak til dette? Den er tung både på tomgang og når en kjører ut av gårdsplassen/rundkjøringer osv.

 

Jeg orker ikke bare å bytte deler for å prøve liksom. Sikkert noen som har vært borti lignende som dette?

 

Bilen har gått 444 000km.

 

Oppleves litt sånn på biler uten parameterstyring, sikker på at han har det???

Posted

Jeg bumper opp denne tråden istedet for å lage en ny en.

 

Brodern har en 03 w211 (200 cdi) som er fryktelig tung på styringa.

 

Kjennes ut som det er flate dekk foran liksom.

 

Så er det pumpa, tannstanga el noen sensorer som kan være årsak til dette? Den er tung både på tomgang og når en kjører ut av gårdsplassen/rundkjøringer osv.

 

Jeg orker ikke bare å bytte deler for å prøve liksom. Sikkert noen som har vært borti lignende som dette?

 

Bilen har gått 444 000km.

 

Oppleves litt sånn på biler uten parameterstyring, sikker på at han har det???

 

Står ikke noe om det på datakortet så da er det vel ikke. Men synes bare den virker veldig tung, mulig jeg er bortskjemt med 124 og amcar servo.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...