Eirik Tømmerås Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Da vi skulle i kirken i bryllup i dag så var vår -04 E220T-CDI blitt tung på rattet da jeg startet opp, den var i.flg. kona normal da hun brukte bilen i går. Vi har kjørt en stund med defekt abs-sensor/ring bak og jeg lurer på at det har en sammenheng med det. Noen som kan bekrefte det? En positiv ting opp i det hele er at selvopprettingen som har vært veldig dårlig, nå er veldig bra Quote
Eirik Tømmerås Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Ikke muskelservo, men liksom halv servo effekt hvis det går an å si det sånn Ingen problem med å kjøre etter landeveien. Quote
tommern57 Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Det er vel noe med at dersom man har parameterstyring i kombinasjon med abs/esp feil, så kan dette skje. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Ja er parameterstyring på bilen, men er nå greit at den bare ble litt tung på rattet når man ikke skifter ABS-ring/sensor med en gang. Hadde en opplevelse da jeg kjørte for lenge med avrevet ledning til slitasjevarsler bak og stort sett all bremsevirkning forsvant(SBC), og det var ikke noe hyggelig Quote
FrodeS Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Ikke muskelservo, men liksom halv servo effekt hvis det går an å si det sånn Ingen problem med å kjøre etter landeveien. Den er omtrent som vanlig servo, da? Parameterstyring er det fort gjort å venne seg til. Alt annet føles litt gammeldags, da. Som Tommern sier, så har det nok med feilen du snakker om å gjøre. Den er jo hastighetsavhengig, så når hastighetsgiverne ikke spiller med, blir det bare tull. Quote
Guest 1042 Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Om vanlig servo er så tung som en 211 der servokraft er redusert, da er det lenge siden jeg var borti "vanlig" servo. Blir veldig mye tyngre enn 203 Avantgarde. På vår var det på grensen til å ikke være kjørbar for andre enn sterke mennesker. Måtte nær henge oss på rattet for å legge over i sakte fart. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 190E´n er jo veldig lett hele tiden, mens E-klassen blir lett når man står i ro/kjører sakte, nå er den tung som den er når man kjører fort, hele tiden. Men takk for innspill, da er det bare å se hva EU-kontrollen viser på 190´n og så få den registrert etter det, så skal E-klassen få ny ring og sensor Quote
Eirik Tømmerås Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 Og da var styringen i orden igjen. Jeg var ute og flyttet bilen i går kveld og da var styringen normal, kona rapporterer også at styringen er i orden i dag. Hun lurer på om det kan ha sammenheng med at hun vasket bilen i maskin dagen før den ble tung på rattet, jeg tør ikke å benekte det da hun har hatt rett tidligere om andre bilrelaterte ting Vi menn har lett for å tenke mere avansert enn kvinner og det er ikke bestandig så lurt Quote
JørgenBergen Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Hvis jeg kan bare låne litt plass i denne tråden, beklager hvis det er upassende, men hva er "normal" selvoppretting på en 211? Jeg har nok ikke parameterstyring, men må som regel hjelpe til siste rest etter å ha "rundet et hjørne", er dette vanlig eller tegn på at noe ikke er som det skal? Kjørte en kompis sin 940 forleden og den nærmest spratt tilbake i "0", nå er ikke gammel Volvo-styring noen referanse men dog Quote
Eirik Tømmerås Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 Jeg synes 211 har dårlig selvoppretting sammenlignet med 190E´n jeg har, jeg kjører med 245 dekk både sommer og vinter og lurer på om det har noe med det å gjøre. Ved sist EU-kontroll ble bilen prøvekjørt av mekanikeren og jeg hørte ingen negativ kommentar om styringen. Quote
JørgenBergen Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Jeg synes 211 har dårlig selvoppretting sammenlignet med 190E´n jeg har, jeg kjører med 245 dekk både sommer og vinter og lurer på om det har noe med det å gjøre. Ved sist EU-kontroll ble bilen prøvekjørt av mekanikeren og jeg hørte ingen negativ kommentar om styringen. Greit å vite, da er det gjerne bare slik de er Quote
Eirik Tømmerås Posted July 19, 2015 Author Posted July 19, 2015 Styringen har nå fungert som den skal i over en uke Quote
Kenneth Sivertsen Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 Jeg bumper opp denne tråden istedet for å lage en ny en. Brodern har en 03 w211 (200 cdi) som er fryktelig tung på styringa. Kjennes ut som det er flate dekk foran liksom. Så er det pumpa, tannstanga el noen sensorer som kan være årsak til dette? Den er tung både på tomgang og når en kjører ut av gårdsplassen/rundkjøringer osv. Jeg orker ikke bare å bytte deler for å prøve liksom. Sikkert noen som har vært borti lignende som dette? Bilen har gått 444 000km. Quote
Simen Malerbakken Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Jeg bumper opp denne tråden istedet for å lage en ny en. Brodern har en 03 w211 (200 cdi) som er fryktelig tung på styringa. Kjennes ut som det er flate dekk foran liksom. Så er det pumpa, tannstanga el noen sensorer som kan være årsak til dette? Den er tung både på tomgang og når en kjører ut av gårdsplassen/rundkjøringer osv. Jeg orker ikke bare å bytte deler for å prøve liksom. Sikkert noen som har vært borti lignende som dette? Bilen har gått 444 000km. Oppleves litt sånn på biler uten parameterstyring, sikker på at han har det??? Quote
Kenneth Sivertsen Posted February 23, 2017 Posted February 23, 2017 Jeg bumper opp denne tråden istedet for å lage en ny en. Brodern har en 03 w211 (200 cdi) som er fryktelig tung på styringa. Kjennes ut som det er flate dekk foran liksom. Så er det pumpa, tannstanga el noen sensorer som kan være årsak til dette? Den er tung både på tomgang og når en kjører ut av gårdsplassen/rundkjøringer osv. Jeg orker ikke bare å bytte deler for å prøve liksom. Sikkert noen som har vært borti lignende som dette? Bilen har gått 444 000km. Oppleves litt sånn på biler uten parameterstyring, sikker på at han har det??? Står ikke noe om det på datakortet så da er det vel ikke. Men synes bare den virker veldig tung, mulig jeg er bortskjemt med 124 og amcar servo. Quote
Recommended Posts