Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det blir sikkert lekkert. Nydelig farge på den bilen, en w126 i riktig farge hever seg liksom opp ett hakk i klasse! Du har jo også et bra sted å jobbe med bilen. Pøs på med bilder, vi er konstant sulteforet med det!  :D

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Mange takk ️ har nå handlet meg felger til bilen ️ er bare 17" men blir den lav nokk skal det nokk se greit ut tenker jeg ️ felgene er allså OZ futura 17". Der di er 8,5" brede fremme og 10" brede bak

Posted

Tidligere eiger av felgene har antagelivis vært uti grusen med felgene siden der er småhakk i alle brønnene men er i gang med fiksing

cfebf35fc6741b7730b10ae2d9ba4d2e.jpg

Posted

Lakkerte innsiden i lykktene for å få litt mer dybde og er egentli veldig fornøyd med resultatet. Har også bestillt oransje blinklys. Syns bilen blir bedre med oransje istede for blanke/hvite som var på bilen

9685511fd01826aa1261b07c6c42223a.jpg

Posted

Jeg er helt enig i orange blinklys. De felgene ser spennende ut, jeg gleder meg til å se dem på bilen. Har du brukt samme farge som felgsenteret inne i lyktene?

Jeg har tenkt å bruke en koksgrå farge på grillen i min ene 230TE, og samme farge inne i lyktene. Jeg vet at Plastidip leverer en litt gjennomskinnelig gråtone som blir mørkere for hvert lag som legges på, slik at man kan finne akkurat den sjatteriongen som ønskes. Og så er det jo lett å dra av igjen hvis man ikke liker den!  :D

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Jeg har bare lakkert matt svart inne i lyktene. Felgsenteret er nesten samme farge som bilen. Plastidip er goe greier og hørres ganske smart ut og jøre det på den måten du sier

• 4 weeks later...
Posted

Jeg vet ikke hvorfor denne linken ikke funker. Er på ferie då har vært rolig på denne tråden nå. Kommer mer bilder og framgang når jeg kommer hjem

Posted

Ja det er di der kromlistene som samler salt og drit å dette ble resultatet litt av et syn når jeg tok dem av. Men har ennå kromlistene til hjulbuene om noen vill ha

• 3 weeks later...
Posted

Fant enda et rustet område. Framm med vinkelsliper og sveiseapperatet igjen

41a00881f3da3169d706f6df1b1f3904.jpg

Prøver også å få av få av fjærene men lar seg ikke gjøre med vanlige fjærklemmer.

ab68cb47a3f84ab10ba02cc32eecbb9b.jpg

Fjernet rust på tanken og står klar til og settes i. Ikke rare rusten i og med at den ligger inne i bilens bagasjerom

d0e86c5e62b68953cf583a49dd98e4f6.jpg

En liten opprydning måtte også til på plassen min

f2eda822b534fbedfdacc03f5022749a.jpg

Posted

Dagens søndagsabeid var å ta ned hele bakstillingen så da er det bare å fjerne rust og gammel tektyl og legge på ny. Bakstillingen skal sandblåses og lakkeres/males svart

c22f98bb5d49628bac717f7e9eec3805.jpg

a7071931c92eb690bd08e8b583360e5b.jpg

e9df052fdc11118618bd9f2bab3eb025.jpg

eeee54eed5c63cb815a04638157b117b.jpg

Posted

Det blir nokk nye rør ja ️ vill ikke ta den ned igjen senere for å jøre det ️ det ene bremserøret var det lekasje på. Men merket ikke noe når jeg hadde den på veien. Er en bitteliten lekkasje som bare rant ned på traversen. Nye rør og mye tectyl