Osci18 Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Har handlet meg en w126 som jeg har begynnt å ta rusten på. Ska i hovedsak se orginal ut utenom senk og felg ️ Quote
Olaf Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Det blir sikkert lekkert. Nydelig farge på den bilen, en w126 i riktig farge hever seg liksom opp ett hakk i klasse! Du har jo også et bra sted å jobbe med bilen. Pøs på med bilder, vi er konstant sulteforet med det! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Osci18 Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Mange takk ️ har nå handlet meg felger til bilen ️ er bare 17" men blir den lav nokk skal det nokk se greit ut tenker jeg ️ felgene er allså OZ futura 17". Der di er 8,5" brede fremme og 10" brede bak ️ Quote
Osci18 Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Tidligere eiger av felgene har antagelivis vært uti grusen med felgene siden der er småhakk i alle brønnene men er i gang med fiksing ️ Quote
Osci18 Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Lakkerte innsiden i lykktene for å få litt mer dybde og er egentli veldig fornøyd med resultatet. Har også bestillt oransje blinklys. Syns bilen blir bedre med oransje istede for blanke/hvite som var på bilen ️ Quote
Olaf Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Jeg er helt enig i orange blinklys. De felgene ser spennende ut, jeg gleder meg til å se dem på bilen. Har du brukt samme farge som felgsenteret inne i lyktene? Jeg har tenkt å bruke en koksgrå farge på grillen i min ene 230TE, og samme farge inne i lyktene. Jeg vet at Plastidip leverer en litt gjennomskinnelig gråtone som blir mørkere for hvert lag som legges på, slik at man kan finne akkurat den sjatteriongen som ønskes. Og så er det jo lett å dra av igjen hvis man ikke liker den! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Osci18 Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Jeg har bare lakkert matt svart inne i lyktene. Felgsenteret er nesten samme farge som bilen. Plastidip er goe greier og hørres ganske smart ut og jøre det på den måten du sier ️ Quote
Osci18 Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Fant en video av bilen samme dagen før den ble satt inn til restaurering. Tenkte å legge den ut bare for moro skyld ️ https://vimeo.com/133372963 Quote
Olaf Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Den videolinken vil ikke! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Osci18 Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 Jeg vet ikke hvorfor denne linken ikke funker. Er på ferie då har vært rolig på denne tråden nå. Kommer mer bilder og framgang når jeg kommer hjem Quote
Osci18 Posted August 6, 2015 Author Posted August 6, 2015 Ja det er di der kromlistene som samler salt og drit å dette ble resultatet litt av et syn når jeg tok dem av. Men har ennå kromlistene til hjulbuene om noen vill ha ️ Quote
Osci18 Posted August 6, 2015 Author Posted August 6, 2015 Står en 300 diff i bilen. Aner ikke om det er bremsediff eller ikke sperrer i ny og ne ️ Quote
Benjamin Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 Blir pent med oz futura, og nok senk. Den ser rimelig lav ut på første bilde. Hvor lav har du planer om og ha den ? Quote
Osci18 Posted August 7, 2015 Author Posted August 7, 2015 Takktakk ️ skal ha den så lav som det går ann. Tenkte litt på luftfjæring men er dyrt og krever mye tilpassning. Quote
Osci18 Posted August 27, 2015 Author Posted August 27, 2015 Fant enda et rustet område. Framm med vinkelsliper og sveiseapperatet igjen ️ Prøver også å få av få av fjærene men lar seg ikke gjøre med vanlige fjærklemmer. Fjernet rust på tanken og står klar til og settes i. Ikke rare rusten i og med at den ligger inne i bilens bagasjerom En liten opprydning måtte også til på plassen min ️ Quote
Osci18 Posted August 30, 2015 Author Posted August 30, 2015 Dagens søndagsabeid var å ta ned hele bakstillingen så da er det bare å fjerne rust og gammel tektyl og legge på ny. Bakstillingen skal sandblåses og lakkeres/males svart ️ Quote
Arnfinn Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Bytt bensin og bremserør mens du kan nå som bakstillingen er nede. Quote
Osci18 Posted August 31, 2015 Author Posted August 31, 2015 Det blir nokk nye rør ja ️ vill ikke ta den ned igjen senere for å jøre det ️ det ene bremserøret var det lekasje på. Men merket ikke noe når jeg hadde den på veien. Er en bitteliten lekkasje som bare rant ned på traversen. Nye rør og mye tectyl ️ Quote
Osci18 Posted August 31, 2015 Author Posted August 31, 2015 Slipt av all rust og lagt på grunning. Blir lakk imorgen ️ Quote
Recommended Posts