Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tuta på en jeg kjenner med w212en her en dag, og oppdaget at tuta plutselig var blitt litt mer spinkel... kan det ha kommet vann i tuta eller noe? Og går dette over av seg selv?

Posted

Jeg så den da jeg styret med airmatic-kompressoren på vår E240. Altså bak frontfangeren, på venstre side. Skulle ikke forundre meg om du ser den opp luka under tåkelyset.

Posted

Sånn ja..  da virker brått ikke tuta i det hele tatt 😂 Lurer på hva som kan være galt, flere forslag iogmed at den plutselig ikke virker i det hele tatt?

Posted

Hm, det kan jo være litt av hvert, men iogmed at den først ble spinkel for så å kutte helt får meg til å tenke at det kanskje er noe rusk eller noe i den.. Muligens vann, problemet er bare at jeg sliter med å finne den i motorrommet :)

Posted

Her må en bare bruke hue litt.

Hva er det som ikke virker? Tuta,å den har ikke sluttet å virke brått så sikring o.l. er lite trolig. Mest sannsynlig  tuta som er feilen.

Det kan være ledningsbrudd,men hornet har bevegelige deler så sjekk det først.

Hvor sitter den? bak fangeren ca under lykta(oftest på venstre side).

Så da må en oppunder fangeren å sjekke hornet. Det er kjekt med en hjelpende hånd så en kan trykke på knappen å en kan banke litt på hornet og/eller sjekke strømmen inn på hornet.