Paalig Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 Tuta på en jeg kjenner med w212en her en dag, og oppdaget at tuta plutselig var blitt litt mer spinkel... kan det ha kommet vann i tuta eller noe? Og går dette over av seg selv? Quote
FrodeS Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 Ofte er det to tuter, med såvidt forskjellig frekvens. Sjekk om det er det på denne også, og om den ene har gitt seg. Quote
Tor Anton Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 kan ha kommet møkk eller en stein i den slik at den ene ikke er helt med bank litt på de å prøv igjen Quote
Paalig Posted July 10, 2015 Author Posted July 10, 2015 Takk for gode svar ! Da kommer nemlig spm nr 2, hvor sitter den/de? Quote
Eirik Tømmerås Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Er du usikker på hvor den er så bare få noen til å trykke på og holde inne tut-tut-knappen så finner du den nok veldig fort Quote
Paalig Posted July 11, 2015 Author Posted July 11, 2015 Hahah, får kjøre litt vekk fra nabolaget 😂 Quote
FrodeS Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Jeg så den da jeg styret med airmatic-kompressoren på vår E240. Altså bak frontfangeren, på venstre side. Skulle ikke forundre meg om du ser den opp luka under tåkelyset. Quote
Paalig Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Sånn ja.. da virker brått ikke tuta i det hele tatt 😂 Lurer på hva som kan være galt, flere forslag iogmed at den plutselig ikke virker i det hele tatt? Quote
Christian Sørensen Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Brud i en ledning en eller annen plass? Dårlig kontakt i rattet? Quote
Paalig Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Hm, det kan jo være litt av hvert, men iogmed at den først ble spinkel for så å kutte helt får meg til å tenke at det kanskje er noe rusk eller noe i den.. Muligens vann, problemet er bare at jeg sliter med å finne den i motorrommet Quote
Tor Anton Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Her må en bare bruke hue litt. Hva er det som ikke virker? Tuta,å den har ikke sluttet å virke brått så sikring o.l. er lite trolig. Mest sannsynlig tuta som er feilen. Det kan være ledningsbrudd,men hornet har bevegelige deler så sjekk det først. Hvor sitter den? bak fangeren ca under lykta(oftest på venstre side). Så da må en oppunder fangeren å sjekke hornet. Det er kjekt med en hjelpende hånd så en kan trykke på knappen å en kan banke litt på hornet og/eller sjekke strømmen inn på hornet. Quote
Marevan Posted July 17, 2015 Posted July 17, 2015 På min 211 rustet det innvendig. Virket igjen når jeg byttet det. Quote
Recommended Posts