Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei jeg har akkurat vært ute på en kjøretur med min s210 97 Modell motorkode er M111942 vanlig 2liter bensin. plutselig begynte den og lugge og ville nesten ikke gi noe dra kraft, samtidig når den var på tomgang så kjentes det nesten ut som en kenguru. skulle da dra igang igjen og det var nesten ikke mulig og komme frem. plugger,olje olje filter osv er nylig byttet samt olje på girkassa,men dette kunne virke som den ikke gikk på alle sylindrene plutselig men er som sagt usikker. noen andre som har vært borti noe lignende kanksje som har litt erfaring med dette? motor er kun gått 242000 så det er ikke mye.

Posted

ta av lokket over pluggene å rør litt på ledningene inn på coilene. På 190'n min så var det et brudd i den ene kontakta, selv om ledningnene var nye. Det er jo mulig de har fått en knekk da du byttet plugger.

Start bilen å vri litt på ledningene.

Posted

nå stiller jeg sikkert et fryktelig dumt spm men hvordan ser man bilen har gått i nødmodus? jeg har som sagt 2 liter bensin og ingen varsler i dashbordet.

Posted

har nøyaktig samme problem... kjedde nylig, ingen brudd på mine kabler, heller ingen nød-modus, kjørte feilsøking igår, nesten så jeg vurderer å levere bilen inn på profesjonelt verksted...

Posted

det viste seg faktisk at det var plugg eller plugg og coil,plugg var rimelig sotet noe jeg finner litt rart da det ikke er kjørt mange mil med nye plugger,men skal få tak i ny coil og da prøve,annen ting jeg la merke til var at det var bittelitt olje nedi der,noen som vet hva de kan komme av?

Posted

Du kan jo flytte om på coilene å se om problemet flytter seg.

Ellers så er det jo en coil på 2 plugger så da burde problemet gjelde to plugger.

Det er ikke sjeldent at de pakningene rundt pluggene svetter litt.

Posted

prøvde og flytte pluggene men det virket nesten som den ene coilen ikke ville. så er og prøver og få tfak i en ny coil og teste. ok så det er på en måte normalt at det kommer litt olje nedi der? er ny toppdeksel pakning også.

Posted

toppdekselpakning er en ting, det er å 4 runde pakninger rundt "røret" til pluggene.

som sagt var jeg borti at det var brudd i kontakta inn på coilen,men da er det ikke feil på kun en plugg,men begge som hører til den coilen.

Posted

Ok greit og vite.  Er det vanskelig og bytte de pakningene rundt pluggene?  Er vel kanskje nødvendig og få bytta de antar jeg ettersom det er litt olje i hvertfall en av de rørene mot pluggene. 

 

  • 2 months later...
Posted

en aldri så liten oppdatering på denne.. etter mye om og men så ble feilen funnet.. viste seg at det var en ventil som hadde mistet en del og den biten hadde gått rett ut i eksosen..  sylinder 2 var død pga dette. så ventil på den sylinder var død samt ventil nr1 var ned sotet sammen med nr2. alt dette er byttet ut sammen med mye andre ting og nå er motor 100% i orden.. synes det var flaks at verken stempel eller toppen ble berørt av dette. var luftmassemåleren som var helt død som foresaket dette i utgangspunktet.. så tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden om mitt problem i tilfelle dette skulle skje andre der ute. så mitt problem er løst etter masse nye deler osv samt en god slump med penger men i mitt tilfelle var det verdt hver krone.. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...