Mrviper Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 hei jeg har akkurat vært ute på en kjøretur med min s210 97 Modell motorkode er M111942 vanlig 2liter bensin. plutselig begynte den og lugge og ville nesten ikke gi noe dra kraft, samtidig når den var på tomgang så kjentes det nesten ut som en kenguru. skulle da dra igang igjen og det var nesten ikke mulig og komme frem. plugger,olje olje filter osv er nylig byttet samt olje på girkassa,men dette kunne virke som den ikke gikk på alle sylindrene plutselig men er som sagt usikker. noen andre som har vært borti noe lignende kanksje som har litt erfaring med dette? motor er kun gått 242000 så det er ikke mye. Quote
hexachordia Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 Tipper bilen din er gått i nødmodus. Du må nok ha den på verksted for å finne ut feilkodene. Quote
Tor Anton Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 ta av lokket over pluggene å rør litt på ledningene inn på coilene. På 190'n min så var det et brudd i den ene kontakta, selv om ledningnene var nye. Det er jo mulig de har fått en knekk da du byttet plugger. Start bilen å vri litt på ledningene. Quote
Mrviper Posted July 11, 2015 Author Posted July 11, 2015 nå stiller jeg sikkert et fryktelig dumt spm men hvordan ser man bilen har gått i nødmodus? jeg har som sagt 2 liter bensin og ingen varsler i dashbordet. Quote
hexachordia Posted July 11, 2015 Posted July 11, 2015 Det ser du ikke nødvendigvis. Noen ganger lyser motorlampa, andre ganger ikke. Quote
Nymoo Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 har nøyaktig samme problem... kjedde nylig, ingen brudd på mine kabler, heller ingen nød-modus, kjørte feilsøking igår, nesten så jeg vurderer å levere bilen inn på profesjonelt verksted... Quote
Tor Anton Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 vært borti noen ganger at kondensfjerner er tingen da en ikke finner noe galt. Quote
Mrviper Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 det viste seg faktisk at det var plugg eller plugg og coil,plugg var rimelig sotet noe jeg finner litt rart da det ikke er kjørt mange mil med nye plugger,men skal få tak i ny coil og da prøve,annen ting jeg la merke til var at det var bittelitt olje nedi der,noen som vet hva de kan komme av? Quote
Tor Anton Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Du kan jo flytte om på coilene å se om problemet flytter seg. Ellers så er det jo en coil på 2 plugger så da burde problemet gjelde to plugger. Det er ikke sjeldent at de pakningene rundt pluggene svetter litt. Quote
Mrviper Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 prøvde og flytte pluggene men det virket nesten som den ene coilen ikke ville. så er og prøver og få tfak i en ny coil og teste. ok så det er på en måte normalt at det kommer litt olje nedi der? er ny toppdeksel pakning også. Quote
Tor Anton Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 toppdekselpakning er en ting, det er å 4 runde pakninger rundt "røret" til pluggene. som sagt var jeg borti at det var brudd i kontakta inn på coilen,men da er det ikke feil på kun en plugg,men begge som hører til den coilen. Quote
Mrviper Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Ok greit og vite. Er det vanskelig og bytte de pakningene rundt pluggene? Er vel kanskje nødvendig og få bytta de antar jeg ettersom det er litt olje i hvertfall en av de rørene mot pluggene. Quote
Mrviper Posted October 7, 2015 Author Posted October 7, 2015 en aldri så liten oppdatering på denne.. etter mye om og men så ble feilen funnet.. viste seg at det var en ventil som hadde mistet en del og den biten hadde gått rett ut i eksosen.. sylinder 2 var død pga dette. så ventil på den sylinder var død samt ventil nr1 var ned sotet sammen med nr2. alt dette er byttet ut sammen med mye andre ting og nå er motor 100% i orden.. synes det var flaks at verken stempel eller toppen ble berørt av dette. var luftmassemåleren som var helt død som foresaket dette i utgangspunktet.. så tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden om mitt problem i tilfelle dette skulle skje andre der ute. så mitt problem er løst etter masse nye deler osv samt en god slump med penger men i mitt tilfelle var det verdt hver krone.. Quote
Recommended Posts