Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en W204 320 CDI (V6 diesel). Jeg pleier å bruke den kun ti litt lengre turer, men siden jeg bor i Bergensområdet, er det ingen motorveier her der jeg kan ligge i 100 km/t i en halv time for å renske partikkelfilteret skikkelig. Her om dagen gav jeg full gass da motoren var skikkelig varm (håpet å rense filteret litt). Pluselig, da turtelleren nådde ca. 5000 o/min slo motoren seg av i ca. 1-2 sekunder, før den startet igjen. Jeg kjørte videre som normalt, men motor-feil-lyset slo seg på i instrumentpanelet. Jeg vil enten gå til mercedes å få en diagnose til kr. 1000, eller så lurte jeg på å kjøpe et billig diagnoseverktøy selv. Noen forslag?

På forhånd takk.

Hilsen Steffen Grøhn

Posted

Burde postet i teknisk avdeling for raskere svar.

Motorfeil kan bli verre og bør sjekkes ut.

Hvis du er kyndig, så kan du kjøpe diagnose.

Hvis ikke, så ender du uansett hos Mercedes til slutt og de må ta en diagnose selv.

Posted

Partikkelfilter renses også på normale langturer. På vår 08 E 220 CDI så settes renseprosessen i gang selv på småturer når motor er driftsvarm. Vi merker det at den har noe effektmangel, antydning til hvit røyk og lukter svidd. Sjeldent vår bil er over 100 km/t også.

Vil tro (men garanterer ikke) at årsaken til motorlampe ligger et annet sted enn i partikkelfilter.