Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har som sagt en S 320 CDI 2003 mod med 245/45/18 fremme og 265/40/18 bak. Den står oppgitt med denne dimensjonen i vognkortet, men også med standar dimensjonen som er 16".

Har problemer med å finne det riktige lufttrykket for å få jevn slitasje. Merkeforhandleren har spurt B&S, men ikke noe svar å få derfra heller.

Har satt på nye Michelin Pilot Super Sport i år og lurte på om det er noe der ute som har noen gode råd ?

Posted

Har eid bilen siden 2006 og prøvd forskjellige dekk (mest billigdekk), men har ikke fått den til og slite jevn over hele dekket. Enten slites dem på sidene eller midten, og har dem begynt å slites galt, ja så fortsetter dem bare å gjøre det.

Har tenkt på om det kunne være en ide og kontaktet Michelin Norge og spurt, kanskje jeg skulle prøve det.

Posted

Var inne på Michelin sine hjemmesider og der stod det samme lufttrykk på alt fra 225/60/16 og opp til den dimensjonen jeg har. Hmm !!!!!

Har hørt at man skal gå opp i lufttrykk på lavere dimensjoner, men ikke i følge dem. Merkelig !!!!

Posted

Hei

Jeg har kjørt flere  MB-biler med 35-40  profil på 18" dekk, og tar som utgangspunkt  2,5 bar forran og bak, 35psi. Tom bil kan nok kjøres med  lavere trykk, men med fullt lass, takboks og/eller  henger har jeg gått helt  til 3,5 bar bak.

Jeg har  ikke opplevd skjev slitasje, selv om 211'en bytter deler I forstilling  ganske ofte.  Har ingen erfaring med  billigdekk, så jeg vil skylde på dekkene dine. Vektratingen må være "dekkende" (tog du den ?) på en stor, tung bil som S-en !   

Posted

Takker !

Ja jeg skjønner det med vektgodkjenning på dekkene.

Får bare kjøre med det som Michelin oppgir på sine hjemmesider for min bil og bilens dekkdimensjoner, for jeg fikk ikke noe svar på min henvendelse.