Stjerneglis Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Er det mulig å bytte dette blinklyset evt bare lykteglasset? Eller må jeg bytte hele speilet? Steinsprut er noe dritt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Mener bestemt at du må bytte hele speilhuset. H`n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Har søkt litt i mellomtida: http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=getLocator&siteid=213951&chapter=ERI5717&appSectionid=2732&groupid=2740&subgroupid=5833&componentid=0&make=67&model=E%20class&year=2005&graphicID=5717570&callout=3&catalogid=2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Meningsløst å bytte hele speilet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Selve blinklyset i speilet får man løst. Trenger ikke og bytte komplett speilhus.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Mine foreldre var uheldige på vei til hytta for et par uker siden, da en bilist i motgående felt kom for nær i en sving - resultatet var knust blinklys i sidespeilet. Vippet av speilhuset og skrudde ut blinklyset, og 10minutter senere var bilen som ny igjen (hadde ekstra blinklys liggende, courtesy of Steve). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 12, 2006 Author Share Posted November 12, 2006 Mine foreldre var uheldige på vei til hytta for et par uker siden, da en bilist i motgående felt kom for nær i en sving - resultatet var knust blinklys i sidespeilet. Vippet av speilhuset og skrudde ut blinklyset, og 10minutter senere var bilen som ny igjen (hadde ekstra blinklys liggende, courtesy of Steve). Så bra, kan du forklare litt nærmere hvordan man vipper av speilhuset uten å måtte bytte hele greia etterpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Du bøyer speilhuset mot sideruta og lyser med en lommelykt inn i speilhuset. Da vil du se en slags metallklips som du vipper på med en skrutrekker. Da kommer hele speilhuset. Merk at dette gjelder KUN om du IKKE har automatiske innfellbare speil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 12, 2006 Author Share Posted November 12, 2006 Du bøyer speilhuset mot sideruta og lyser med en lommelykt inn i speilhuset. Da vil du se en slags metallklips som du vipper på med en skrutrekker. Da kommer hele speilhuset. Merk at dette gjelder KUN om du IKKE har automatiske innfellbare speil. Du mener at dette klipset er synlig i åpningen mellom speilet og holderen siden speilet må bøyes inn mot ruta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Ja, vanskelig å forklare, men du skjønner det nok når du begynner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Du bøyer speilhuset mot sideruta og lyser med en lommelykt inn i speilhuset. Da vil du se en slags metallklips som du vipper på med en skrutrekker. Da kommer hele speilhuset. Merk at dette gjelder KUN om du IKKE har automatiske innfellbare speil. Jeg gjorde akkurat det samme på mine foreldres bil, som har nettopp automatisk innfellbare speil....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Du bøyer speilhuset mot sideruta og lyser med en lommelykt inn i speilhuset. Da vil du se en slags metallklips som du vipper på med en skrutrekker. Da kommer hele speilhuset. Merk at dette gjelder KUN om du IKKE har automatiske innfellbare speil. Jeg gjorde akkurat det samme på mine foreldres bil, som har nettopp automatisk innfellbare speil....? Har kun gjort det på biler uten, derfor skrev jeg det sånn. Men er de bøybare manuelt også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Jepp, bare å vippe dem innover/utover som man ønsker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Ja, vanskelig å forklare, men du skjønner det nok når du begynner. Høres ut som en gjenganger. kanskje Tin tar litt bilder og lager en "gjør det sjæl" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 Rapport kommer med tid og stunder Takker for tilbakemeldingen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts