per89 Posted July 6, 2015 Posted July 6, 2015 Noen som vet om det er et krav at der står tilhengeropplysninger I vognkort , selv om bilen ikke har tilhengerfeste? Quote
Eirik Tømmerås Posted July 7, 2015 Posted July 7, 2015 Det står nå oppført både på min E-klasse og 190E selv om de ikke har krok Men om det er et krav, nei det vet jeg ikke Quote
FrodeS Posted July 7, 2015 Posted July 7, 2015 Normalt sett er det oppført uavhengig av om bilen har hengerfeste eller ikke, og også uavhengig av om hengerfestet som sitter der er godkjent for like høy vekt. Om ikke du har hengerfeste, så er det ikke noe krav om at det er oppført. Hvis du vil ha inn vekten, så holder det å vise til original instruksjonsbok for å få skrevet inn. Quote
Toalmar Posted July 7, 2015 Posted July 7, 2015 Står det ingenting under kjøretøyopplysninger på siden til vegvesenet heller? Er bare å legge in regnummer på linken under så skal det komme opp http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger Quote
Fredrik D. Posted July 8, 2015 Posted July 8, 2015 For min CLS er hengervekt oppgitt til 0kg med og uten brems, "ikke oppgitt" står det for maksvekt på tilhengerkobling og maks vogntogvekt. Har det muligens noe med at bilen er importert? Men CLS er vel egentlig ikke levert med hengerfeste heller? Selvom jeg vet at det er fint mulig. Ikke at jeg vil ha eller trenger det på denne bilen! Quote
Recommended Posts