Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sentrallåsen min har slutta å virke på førerdøra. Den låser opp fra fra de andre låsene, då låser den opp førerdøra også, men førerdøra "snakker" ikke med de andre dørene når jeg låser opp og igjen der....

Noen som har noen idè om hva som kan være feil??

H`n

Posted

Sentrallåsen min har slutta å virke på førerdøra. Den låser opp fra fra de andre låsene, då låser den opp førerdøra også, men førerdøra "snakker" ikke med de andre dørene når jeg låser opp og igjen der....

Noen som har noen idè om hva som kan være feil??

H`n

Jepp, den funker ikke fra førerdøra :-)

Når du låser opp, går det et elektrisk signal til vakumpumpa som enten blåser trykkluft eller lager vakum.

Er det montert fjernstyrt sentrallås på bilen?

Posted

Det er Defa alarm med fjernstyring, men den er pt. koblet ut. Men sentrallåsen streika før jeg kobla ut alarmen...  jeg får en følelse av at du antyder en sammenheng..???

H`n

Den normale måten å koble fjernstyring er å klippe kabelen fra førerdøra (blå kabel) der den kommer inn fra førerdøra og kjøre den gjennom alarmen. Trenger ikke være der det ligger, men verdt å sjekke. + låser opp, og jord låser igjen (mulig motsatt), så du kan gjerne koble fra og stikke kabelen bakover borti jord.

Posted

Har akkurat samme problemet. Men har funnet ut av det.  :D

Tror jeg da. Det ledningen som styrer signalet til vacumpumpa, er det brudd i, i døra. Så når jeg finnet styre enheten egn gang, skal jeg strekke "Broe" en kabel over bruddstedet.

Si fra hvis du får det til, da.

• 3 weeks later...
Posted

Nå blir jeg snart gal. :twisted:

Har prøvd alt.... tror jeg..?  alle ledningene ut fra døra er målt å funnet i orden.

Solenoiden(vendern) i døra virker sum den skal... Det bare virker ikke. + at lukke automatikken, som stenger luke og vinduer når du holder over nøkkelen virker bare innimellom. (finner ikke no logikk i dette).

PLEASE er det noen som  har opplevd no lignende å funnet ut av det???

H`n

Posted

Okey!

Du har målt kablene. Men hvis du kobler av en og en kabel, setter ett volt/amp meter imellom rele/ Solenoide på dørlåsen. Der er det vel tre kabler som går på, så vidt jeg husker. Ta så å gå på en av de andre låsene som virker og lås opp og igjen døren og se hvem som får signal. Hver ledning sin funksjon. For den gir jo signal til styreenhet.

Mulig jeg er helt på bærtur når jeg forklarer nå, men slik fant jeg det ut. Og mitt problem er identisk med ditt.

Jeg måtte ha en ekstra mann til å kjøre dørlåsen på passasjer siden mens jeg målte. Det er kun signaler som går i kablene. Så en åpner og en stenger og en går til jord................. :?  Håper jeg  :D

Posted

:D Juksa litt  :D

Fant aldri feilen, men løste problemet...

Flyttet ganske enkelt alarm koblinga over til Høyre døra. Så nå henger venstredøra med som en "slave". Sentrallåsen virker ikke med nøkkel i v.dør

Men det kan jeg leve med til et eller annet lyst hue kommer med den endelige løsningen. sålenge alt funker med fjernkontrollen. Takk for inspill og tips.

H`n

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...